Gå til innhold

Irriterende ting i filmer


Olum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flere:

 

Det at det tar skummelt langt tid å overføre penger på filmer.

 

Mens pengene tar 15 minutter å overføre, vil en fyr der i filmen kunne hacke seg inn på hva som helst, hvor som helst på omtrent hva som helst i løpet av 15 sekunder. Et fint eksempel på ekstrem hacking er Independence Day, hvordan hacke seg inn på et system som man vet null og niks om?

 

Når de gjemmer seg bak de utroligste ting og blir beskyttet fra pistolkuler til høykaliber rifler og grantateksplosjoner. Tipper stuebordet over og gjemmer seg bak der.

 

Mens de har den der populære "take cover" så vil en der mens vedkommende ligger i en uvanlig fosterstilling legge pistolen over kanten og plaffre løs, selvsagt med 80-100% treffsikkerhet.

 

Når en agent e.l. skal inn i et hus for å finne noe bevis, labber de alltids rundt der og vifter med lommelykter. Det er absolutt ingenting galt med huset, så hvorfor ikke skru på lyset? Og hvorfor må de alltids rote rundt der midt på natten som de er innbrudstyver?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at altfor mange filmer kunne blitt løst med en gang hvis karakterene faktisk snakket sammen. Det er så mange plott som rett og slett legger tyngden på at karakterene ikke forteller hverandre ting, slik at det blir misforståelser hit og misforståelser dit.

 

Og det er alltid snakk om ting som er så smertefult enkelt å forklare, som f.eks. kvinnen som tror faren til ektemannen er hans homofile elsker. "Kjære, dette er faren min" er alt han hadde trengt å si. Men neida, vi får 45 minutter med drama, før alt endelig blir oppklart og det er bare solskinn og regnbuer igjen.

 

Blæ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Folk har en irriterende tendens til å si ja takk til noe å drikke på, for deretter ta én slurk før de stikker

 

2. Gjenbruk av klisjeer slik som "I'm getting too old for this shit"

 

3. Luker på toppen av enhver heis

 

4. Hvis du har slått en farlig/ond person bevisstløs - fortsett å slå, ikke løp avgårde slik at du om 40 minutter må slåss for liver én gang til.

 

 

-Deluze

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I spenningscener når de trenger skynde seg for å komme unna et eller annet, står de ofte og prater, blir ikke ferdige med å ta avskjed med hverandre, eller bare blir stående å se på det som nærmer seg, i stedet for å reagere med en gang.

Da blir det enten at de klarer det i siste sekund likevel, eller får et problem på grunn av den unøvendige ventingen. Hvis de hadde reagert med en gang sånn som hadde vært naturlig, ville de klart seg uten problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når noen skal ringe trykker de på ring og før det har gått 0,1 sekund etter at han/hun har trykket på "ring" så kan vedkommende ta telefonen.

 

blir spandert drink, stikker etter 1 slurk

 

som en annen sa, gjemmer seg bak en tynn bord der folk plaffer ned bordet med f.eks ak47, ingen skade skjer

 

når de knuller knuller de under dyna, som om noen ser på dem.. hahah

 

når en bombe skal akkurat til å eksplodere snakker de bullshit og når det er 5 sekund igjen feiler han/hun og når det er 0,1 sekund igjne klarer hun/han det akkurat

 

politisirene høres fra 1 km unna, men forsatt bruker de 10 min til å komme til åstedet, som om de tar seg en tur til kafeen imens for å planlegge

Lenke til kommentar

Går det av en eksplosjon nærheten, så er det ingenting å frykte. Det er bare stupe til siden, så er du fullstendig fri fra alt som heter brannskader eller verre.

 

Alle kjøretøy må være pakket med nitroglyserin og dynamitt eller noe, siden de skaper en kjempeeksplosjon hver gang de kræsjer.

 

Man kan hacke seg inn overalt så lenge man er smart/nerd og har 5 minutter til overs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når ting er helt obvious, men de må få det fram i dialogen uansett fordi noen seere er for dumme.

 

Også andre veien, når en karakter forteller noe til en annen karakter, om en hendelse som vi seere var vitne til, så tar han seg ikke tid til å forklare en dritt. Sier bare noen hint, og så skjønner den andre karakteren det med en gang.

Endret av coyotemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og alle datasystemer noensinne viser en flashy og blinkende "ACCESS DENIED" over halve skjermen.

 

En ting som irriterer meg er at folk med skuddsikker vest som blir skutt alltid må vise oss vesten. Kom igjen, når noen får pepra magen full og reiser seg med en gang, skjønner vi hva greia er.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om Star Wars er det mange filmer og serier etterhvert som har en eller annen versjon av warp drive/hyperspace/hva-de-nå-kaller-det. I disse filmene eller seriene har vi tre punkter de alltid går gjennom:

 

1. Advar alle og enhver om at warp drive er vanvittig farlig, og må planlegges veldig nøye. Hvis de ikke tar seg tid til det kan de kræsje inn i en stjerne, for alt de vet.

 

2. (En stund senere) Full panikk, sleng på warp drive helt tilfeldig og slipp unna fiendene. Gjerne ligg på gulvet, strekk en hånd opp til kontrollene i blinde, rot litt rundt med hånden til du finner rett knapp og trykk in warp drive.

 

3. Feir en liten seier fordi du har sluppet unna fiendene (midlertidlig) og aldri kræsjer i den nevnte stjernen, eller hva som helst annet.

 

Kjenner meg igjen der. Tok meg faktisk bryet med å regne ut oddsen for å kollidere med en stjerne under et FTL-"hopp" på 20 lysår i en region av galgaksen med omtrent samme tetthet av stjerner som her jorden ligger. Gidder ikke oversette det:

 

I like how every once in a while in sci-fi shows like, say, Battlestar Galactica, someone will say something like, "Fire up the FTL drive ASAP warglbrlrbg nukes incoming grwlbrlg!" and someone slightly less... pathoacious? will reply something along the lines of "But captain, we need to calculate a jump point first, or we risk ending up inside of a sun!" and if you actually take the time to think it through, the utter stupidity of the last sentence will just do your head in!

 

I mean, let's assume that an FTL- or subspace- or hyperspace jump or whatever technobabble you come up with to make that pesky lightspeed barrier go away and make interstellar travel work has a maximum range of, say, 20 light-years and that the average distance between stars is about 5 light-years, as is roughly the case in our region of the galaxy. You could then expect to have ~60 star systems within 20 light years' distance at any one point in this region. Now, the vast majority of stars are actually red or brown dwarfs far smaller than the sun, but for simplicity's sake we'll assume they all are G-class yellow dwarfs with an average radius of 7*105 kilometers, i.e. a volume of 1.4*1018 km³ and that the volume of planets, comets and so on is negligible. That leaves us with 60*1.4*1018 km³ of "occupied" space out of a total of 2.9*1043 km³ (the volume of a sphere with R=20ly), which in turn leads us to conclude that the odds of instantly jumping to any random point within 20ly and ending up inside a star or any other major body are actually 2.9*10-24 to 1. Or, in other words, 0.000000000000000000000029%, give or take a decimal or two.

 

So the scientifically correct exchange between admiral Cain and lt. Shaw in the beginning of Razor should have been something like:

- FTL spooling, but without the computer we can't calculate a safe jump!

- Don't bother calculating, just do it!

- Wanna do a Blind jump, sir? There's a zero point zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero *gasp* zero zero zero zero zero zero zero zero zero zero twenty nine percent chance we might end up in a sun!

- *blank stare*

 

Yeah, I'm drinking alone* sitting in front of my computer watching fucking Battlestar Galactica on a Friday night. Big wop, wanna fight about it?

 

Dette er selvfølgelig svært forenklet, men hvis vi skulle lagt til flere variabler som f.eks. at "hoppet" er en rett linje og ikke bare en øyeblikkelig forflytning fra punkt til punkt og at den "farlige" sonen rundt en stjerne ble satt til 1AU (avstanden mellom jorden og solen) ville det likevel ikke hatt noen praktisk innvirkning på resultatet.

Lenke til kommentar

Hehe, ja, det er også alltid gøy hvordan dama dekker til seg med dyna akkurat opp til over puppene når de er ferdig. Det er alltid så falskt måten de gjør det på.

 

Det er faktisk forfriskende med filmer hvor de ikke gjør det, for tada, så blir den så mye mer realistisk og levende.

Endret av Coffey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når de kommer med en koffert med penger hvor de sier det ligger en million, som om en million AKURATT skulle få plass oppi kofferten.

 

Måten flere folk dør bare for den kidnappede personen skal få leve, som om han/hun var verdt mer en de andre som døde under biljakten, skytescenen på kjøpesenteret etc.

 

Hvordan alle hele tiden skal snike opp til folk så de skal få seg en ''støkk'' som om de ikke hadde hørt noen hadde nærmet seg, sikkert pga bakgrunnsmusikken.

 

Verste må være Superman: The Movie hvor han flyr rundt jorda å stiller tilbake tida for å redde Lois, kunne jo bare gjort dette når filmen starta. Stilt tilbake tida å brukket noen fingrer på Lex eller noe :closedeyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...