Gå til innhold

generell studiekompetanse påbygg over nette

Ilje

Anbefalte innlegg

Hei jeg går nå på påbygg på en videregående skole.

Men saken er den at jeg verken trives med klassekamerater eller med lærere på denne skolen.

Jeg lurte på om det er noen som har tatt nettstudier å kan si litt om hvordan det er ? å om hvor mye dette koster ?

Jeg har så lyst til å komme meg bort fra denne skolen!

Tusen takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tidligere har jeg gått helse og sosial og åre etter gikk jeg helsefagarbeider og nå går jeg allmenn påbygging, så det er jo noen fag jeg er ferdig med som engelsk og samfunnsfag.

Men ja det er jo hardt å ta dette over 1år men jeg tror ikke det vil bli mere hardt å ta det som privatist da jeg ikke føler jeg lærer noe av å se på at læreren skriver på tavla synes skoledagene er bortkastet, for når jeg lærer er når jeg sitter hjemme å pugge til prøver eller gjør lekser. Men viss det vil koste meg så mye som over 100 tusen må jeg vel bare suck it up å bare fortsette på skolebenken da;/

Men tusen takk for svar da :)

Lenke til kommentar

Sonans osv har fag du kan kjøpe.

Tipper 5-10-15K pr fag , kommer til å koste hundre K minst.

Siden dette er halve 2 året og hele 3dje året, dvs mer arbeid en noe år på VGS, hvordan skal du kunne ta alt det over nett?

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan du kan si det vil koste over 100tusen når de sier på denne siden: http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/vg3-paabygging-generell-studiekompetanse at det koster 36 000 ?

Lenke til kommentar

Trenger du undervisning i fagene, eller greier du å lese selv? Ved å ta fagene som privatist, sparer du mye penger! Og at ting koster flere 100k er bare tull. Det koster ca 400kr per fag å ta de som privatist. Du trenger avsluttende karakter i disse VG3-fagene;

Norsk (Hovedmål, sidemål og muntlig, 393 årstimar)

Engelsk (140 årstimer)

Historie (140 årstimer)

Matematikk (224 årstimer)

Naturfag (140 årstimer)

Samfunnsfag (84 årstimer)

Totalt 9 eksamener à 400kr = 3600kr.

Hvis du trenger hjelp til å finne fagkoder, ring rådgiver hos din lokale videregående skole.

Kilder:

http://www.samordnaopptak.no/info/generell-studiekompetanse/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...