kfs Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei Har en gåen strømforsyning på 12V 450mA som jeg trenger å erstatte. Jeg har leitet på nettet, men finner ikke noen. Tror dere det er mulig å bruke en 12V 500mA? Jeg har ikke så mye peiling på elektronikk, men så vidt jeg forstår vil en på 500mA levere 6W i stedet for 5.4W. Da vil man kanskje kunne sprenge noen kondensatorer? I så fall... er det noen som har noen tips til hvor man får tak i en adapter til 12V 450mA ? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Det kommer jo litt an på hva du skal forsyne. Du kan fint bruke 12V 500mA dersom polariteten stemmer og du er bevisst på om det er AC eller DC du skal ha. Så lenge du er i samme gaten, så vil ikke de fleste kretser trekke mer strøm enn nødvendig. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Så lenge spenningen er rett så vil den fint fungere. Strømbetegnelsen er ikke hvor mye den leverer, men hva den har kapasitet til å levere. Fast spenning ut på 12 V og kan levere opp til 500 mA (6 W) Dersom utstyret du plugger til bare trekker 450 mA vil forsyningen levere dette. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 16. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2012 Det går fint. Du brenner ikke opp noe. Bare pass på dette med AC og DC, samt polariteten dersom det er DC. Superbillige omformere kan støye for mye, men det finner du eventuelt ut av dersom det skulle gi deg noen problemer. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2012 Om den kan levere mer strøm enn den gamle, så er det jo faktisk bare en fordel. Du vil belaste den mindre, noe som er å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå