Talker Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg kjører nå XBMC på den stasjonære pc'en jeg har i stua, men siden jeg også bruker denne til andre ting, så blir XBMC kun kjørt ved behov. Dette fungerer faktisk ganske bra, da pc'en er kjapp, og XBMC er lettdrevet og responsivt. Jeg kunne uansett ønske meg en egen maskin som kjører XBMC kontinuerlig, slik at det eneste jeg trenger å gjøre er å skifte inngang på recieveren Denne maskinen må være meget støysvak, klare full-hd materiale og muligens 3d innhold om dette slår mer ann hos meg. Spill vil den ikke bli brukt til. Men så er det dilemmaet om lagringsplass da. Om jeg skal gjøre meg uavhengig av den stasjonære pc'en, og samtidig ha godt med plass, så tenker jeg på en slags nas løsning. Men er dette noe som kan kombineres? Eller er det en stor fordel å få gjemt vekk et nas med mange spinnende disker? Problemet hos meg er at jeg må legge nokså mange meter med CAT-kabel for å få gjemt vekk et nas i et annet rom/kott. Og trådløst er vel ikke noe særlig alternativ det heller? Derfor jeg har tenkt litt på en kombi-løsning, men usikker på hvor stor den vil bli, og hvor mye lyd den vi lage. Synspunkter på dette? Pris er jo også noe jeg tenker på. Bør ikke være unødvendig dyrt.. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hvor dyrt er unødvendig dyrt ? Stillhet koster.. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Hvor dyrt er unødvendig dyrt ? Stillhet koster.. tja.. har egentlig ikke peiling på hva slikt koster heller jeg da. men hadde ikke tenkt å bruke så alt for mange tusen på dette. så jeg regner med at det blir i den billige enden av skalaen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Tja. Luftig kabinett med store vifter og stille disker? Men jeg har hørt CD's PVR-boks. Og det skal ikke være vanskelig å få til noe som er stillere enn det iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå