Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bra chatteside/sosiale nettverk for å treffe nye folk?

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake hadde vi både blink.no og nettby, som kunne være gode arenaer for å bli kjent med nye folk på. "Alle" unge hadde nettby-konto, men så ble facebook så stort at de fleste sosiale nettverk kom i dravsuget til fjøsboka.

Før den tid var det en hel del som hang på IRC og diverse chattesider på nettet, men nå for tiden virker det som at det er facebook, og kun facebook som gjelder.

Facebook er forsåvidt en fin ting det, men det er mer myntet på å legge til de bekjentskaper du har fra før av. Det er dette jeg savner nå til dags, en slags portal i form av sosialt nettverk/chattesider til å bli kjent med nye folk på, kanskje til og med folk som bor i nærheten med felles interesser?

Er det noen som vet noe om bra chattesider/sosiale nettverk for å treffe nye folk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skybyen aka Decate ble opprettet etter Nettby ble lagt ned. Det er pretty much det samme som Nettby. Jeg vet ikke hvordan "nivået" er der though. Om det er bare 14åringer og 40+åringer med masse glitter og animasjoner på siden sin. Du får sjekke den ut.

Er fremdeles en del liv på IRC da. Både EFnet og Quakenet for å nevne noen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært en del innom Decate i forbindelse med rollen som moderator på et annet forum, og har inntrykk av at de som henger der er mest fjortisjenter i alle aldre som legger ut bilder med duckface, kløft og altfor lite klær, samt "ungdommelige" mannfolk som mer enn gjerne titter. Noe nytt Nettby er det ihvertfall langt i fra å være.

Personlig anbefaler jeg Sukker.no. Det er jo i utgangspunktet en datingside, men de har et forum med masse morsomme mennesker som prater og diskuterer helt uforpliktende om alt mellom himmel og jord.

Det koster noen kroner i begynnelsen, men prisen går ned med 10% i måneden.

Undertegnede fikk masse nye bekjentskaper der da det var aktuelt å bruke slike sider, og flere av dem har ført til gode vennskap også IRL.

Lenke til kommentar

Føler at på IRC er det de samme brukerne som henger igjen fra slutten av 90-tallet. mao, folk som gamer, idler og er delvis inngrodde. Sukker.no, møteplassen osv. synes jeg er dårlig på "sosial flørting" (motsetning til en kanal på IRC var før) og for "brevaktig". Facebook er som sagt for allerede venner og bekjente. Shit, tror faktisk flørting og å få nytt bekjentskap via Twitter (som ble sagt) kan være det beste. Bare søk opp interessante tags og begynn å diskuter... =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...