ecoda Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei! Trenger litt hjelp med valg av systemkamera. Så langt har jeg tittet og lest om 4 stk. Om noen kunne hjulpet med å fortelle hvilket som egner meg best, gode kombinasjoner med objektiver osv. Står mellom: Canon EOS 7D Canon EOS 60D Nikon D7000 Nikon D300s Jeg går medier og kommunikasjon 2. året, og har fått behov for eget systemkamera, grunnet mangel på kameraer ved utlån. Jeg bruker mye av fritiden min på å fotografere/filme og trenger noe som jeg kan vokse litt med og som funger kjempe godt til både filming og fotografering. Har tidligere brukt Canon EOS 550D og 600D. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Alle tre nevnte Canon-kameraer har samme sensor med små forskjeller, men vil nok oppleves lik, trenger du et raskt kamera til sport/action er 7D førstevalget, er video viktigst er 650D med STM-objektiver best. Når det gjelder video er 7D litt bedre funksjoner en 60D, men 60D har justerbar skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå