ostenxx Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jeg tenker å ta en motorvask før vinteren slår inn for fullt på min Honda CR-V 97 - modell. Denne bilen har, naturlig nok, ikke det typiske "kumlokket" over motoren, og jeg har skjønt det slik at man bør dekke til en del komponenter med plast på slike motorer før motorvask. Er det noen som kan gi meg gode råd og tips før jeg setter i gang? Tenker å bruke hageslange fremfor høytrykksspyler, samt Meguiars motorvask i kombinasjon med en god børste. Legger ved et bilde slik at dere kan se motoren slik den fremstår nå: Endret 14. oktober 2012 av kaffegruff Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Det er nesten best og betale et verksted for og gjøre det , for om noe går galt har du noen og skylde på . Jobber selv med en som jobber mye med bil og han fortalte meg her om dagen at vasking/rensing av deler til motor er greit og overlate til noen som kan det, Han fortalte meg også at han tok store flater i motor rommet med ovn rens og børste men du må huske og skylde veldig godt etterpå =) Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Det er nesten best og betale et verksted for og gjøre det , for om noe går galt har du noen og skylde på . Jobber selv med en som jobber mye med bil og han fortalte meg her om dagen at vasking/rensing av deler til motor er greit og overlate til noen som kan det, Han fortalte meg også at han tok store flater i motor rommet med ovn rens og børste men du må huske og skylde veldig godt etterpå =) Skjønner denne tankegangen, men ved å bruke riktige forhåndregler burde dette gå helt fint selv om bilen drar litt på årene. Slik jeg har forstått det bør man ta følgende forhåndregler: - La motoren ha litt temperatur før man begynner - Dekke til sensitiv elektronikk slik som f.eks. fordelerlokk, tennplugger, sikringsbokser etc. med plastposer og teip - Fortrinnsvis bruke hageslange med godt trykk fremfor høgtrykksspyler - Bruke kompressor for å tørke motoren i etterkant - La bilen gå på tomgang, alternativt kjøre en tur umiddelbart etter fullført vask - Spraye kabler o.l. med f.eks. WD40 Noe annet jeg bør ta med i listen over? Endret 14. oktober 2012 av kaffegruff Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Faktisk lettere og rengjøre motoren selv om bilen er eldre , Mindre elektriske/teknologiske deler som ikke tåler vann , Men husk også at en eldre bil kan ha noen sprekker,hul osv som kanskje ikke påvirker koblinger,motoren osv direkte men kan hende det skjer noe om du får vann der. Vaske undersiden av panseret ? er ikke så mange som tenker over det =) Det finnes en spray , husker ikke nanvet men den er til og løse opp møkk osv i trenge ukurante steder for så at du skylder med vann etter at den har virket litt , Den er bra for det den er til , akkurat det og fjerne møkk,olje , fett osv i sprekker og steder du ikke kommer til med børste osv men den må holdes unna lakken på bilen , Eller evt skylde det vekk fort =) Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Vaske undersiden av panseret ? er ikke så mange som tenker over det =) Undersiden av panseret er selvfølgelig interessant, men på min bil er panserundersiden dekt av en støydempende matte. Har ikke peiling på hvordan denne skal demonteres. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Sjekk ut Honda CR-V Norge: https://www.facebook.com/hondacrvnorge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå