dundersalt123 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Dukket opp et merkelig problem med Corollaen min i dag, låsen på førersiden lever sitt eget liv! Bilen er en tre-dørs corolla 1996 modell. Når jeg låser opp døren på førersiden låser deg seg igjen nesten umiddelbart dersom jeg prøver å holde fast nøkkelen (eller "knotten" på innsiden) i opplåst posisjon, forsøker den sitt beste å låse igjen, men blir stående å "klikke" frem og tilbake. Er litt i villrede om hvordan dette kan ha skjedd og hva jeg bør gjøre med det. Heldigvis er problemet at den låser seg selv og ikke at den låser seg opp av seg selv =P Noen som har en mulig løsning på dette? Hadde bilen på service på torsdag, men vet ikke om de gjorde noe mer dører / låser.... (Gjør de det på en hovedservice?) Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Uten at jeg kjenner denne bilen/låsen, ville jeg startet med (etter å ha hørt med merkeverksted om dette er en kjent feil på denne modellen) å skru ut hele låskassen, demontere, rengjøre, smøre og montere tilbake. Eller latmannsmetoden å kjøpe ny låskasse og bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå