shadowano Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei Jeg har en apache server gående på en vmware som er satt opp i bridge modus. Fra maskinen min som hoster vmware-en går det fint å skrive inn ipadressen eller hostnavnet til maskinen i nettleseren. Jeg ønsker å kunne nå webserveren utenifra, så jeg kjører dyndns som jeg ser peker til korrekt ekstern ipadresse. I dlink setter jeg opp Virtual Server på port 80 (prøvde også 8020 for testens skyld) og redirecter dette til port 80 på vmwaren sin ipadresse. Jeg slo også av firewall i ruteren (SPI) men jeg får ikke opp noen ting. Loggfilene til ruteren sier ingenting når jeg forsøker. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Hva slags modem eller routermodem og ISP har du? Endret 14. oktober 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hva slags modem eller routermodem og ISP har du? Jeg har internett via GET. Kabel går fra veggen og inn i HD PVR-en fra GET, og deretter inn i dlink ruteren min. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Og Get stenger ikke aktivt for porter eller egne servere. http://www.get.no/kundeservice/sos/Jeg+vil+ha+Get/superbredb%C3%A5nd/kan-jeg-sette-opp-egne-servere-som-webserver-e-postserver-eller-ftp-server-med-bredb%C3%A5nd-fra-get Jeg ringte Get også for å høre hvordan PVR boksen fungerer, og de sier at den bare skal redirecte dataene, dvs ikke filtrere på noe vis. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ok det høres jo greit ut. Jeg ville prøvd å koble meg rett på PVR og sett om det fungerer der først. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Ok det høres jo greit ut. Jeg ville prøvd å koble meg rett på PVR og sett om det fungerer der først. Jeg føler meg litt dum, men i dlink ruteren så er det en check box foran virtual server eller port forwarding. Jeg trodde denne var for å slette/fjerne en forwarding (men jeg fant jo aldri slette knappen). Så det er jo denne som bestemmer om regelen er aktiv eller ikke..... Så det funker nå 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå