Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei, jeg får ikke til å koble meg på det trådløse nettverket mitt via mobil (har prøvd fra flere mobiler). Jeg har en D-link. Jeg finner nettverket på mobilen, taster inn passord, men den står bare å søker, uten at noe skjer. Jeg har prøvd å restarte routeren, hjalp lite. Noen råd? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Mulig at DHCP er skrudd av i ruteren? Prøv å gi mobilen en statisk IP. Lenke til kommentar
Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har ingen aning om hva DHCP er, og jeg vet heller ikke hvordan jeg gir mobilen en statisk IP.. Jeg er helt grønn på dette området. Jeg fikk hjelp av å sette opp routern (en gang i tiden).. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hvilken dlink modell er det? Det skal stå på ruteen din. Du må uansett logge inn på ruteren via browseren din for å sjekke innstillingene. Ofte skriver du inn 192.168.0.1 i adressefeltet i nettleseren din så skal du få opp innloggingsskjermen til dlink ruteren. Velg admin som brukernavn og la passordet være blankt. Klikk logg inn. Hvis du ikke kommer inn, prøv admin som passord også. Hvis du ikke kommer inn nå, så har noen endret passordet på ruteren din, ring personen som hjalp deg. Når du er logget inn så skal du nå ha status skjermen oppe. Under kategorien WAN vil du kunne se Connection Type. Står denne til DHCP Client eller noe annet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Enkelte D-link-modeller har problemer med f.eks Android og IOS. Jeg ville først oppdatere firmware i routeren og programvare i mobil. Deretter ville jeg ha prøvd å slå av kryptering i routeren og sette hastigheten til G-only. Fungerer dette, så kan du prøve å sette ulike former for kryptering og hastighet til mixed G/N. Lenke til kommentar
Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Martin82: Jeg har en D-link R-615. Jeg prøver å skrive inn det nr. i feltet (flere ganger), men jeg får bare: "the conection was reset".. try agian... Er det noen annen måte jeg kan gjøre det på? Jeg har ringt hun som satt det opp for meg. Hun sier at hun ikke har gjort noe spesielt, bare satt det opp som helt vanlig WAP. Jan: mobilen er helt ny, og den er helt oppdatert. Jeg vet ikke hvordan jeg oppdaterer firmware i routeren. Eller hvordan jeg slår av kryptering eller setter hastigheten til G-only (osv). Som sagt, jeg er helt grønn på dette området, jeg må ha det inn med teskje.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Se under ruteren din. Der er det ofte en klistrelapp hvor det står default IP, default username og default password. Skriv inn det som står på default IP i nettleseren din og trykk enter. Så bruker du brukernavnet og passordet som også stod under ruteren. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Martin82: Jeg har en D-link R-615. Jeg prøver å skrive inn det nr. i feltet (flere ganger), men jeg får bare: "the conection was reset".. try agian... Er det noen annen måte jeg kan gjøre det på? Jeg har ringt hun som satt det opp for meg. Hun sier at hun ikke har gjort noe spesielt, bare satt det opp som helt vanlig WAP. Jan: mobilen er helt ny, og den er helt oppdatert. Jeg vet ikke hvordan jeg oppdaterer firmware i routeren. Eller hvordan jeg slår av kryptering eller setter hastigheten til G-only (osv). Som sagt, jeg er helt grønn på dette området, jeg må ha det inn med teskje.. Bruker du windows på dataen din? I så fall klikker du på startmenyen og velger Kjør (Run). Skriv inn cmd i feltet og klikk OK. Du får nå opp en svart skjerm. i dette vinduet skriver du inn ipconfig. Klikk deretter enter. Du får nå opp litt informasjon, se etter "Ethernet adapter Local Area Connection". Under her skal det stå "Default gateway". Hvilke tall står det her? Prøv å skriv tallene i nettleseren din, HUSK at punktumene mellom tallene skal være med. Og husk å ta bort alt annet i adressefeltet i nettleseren før du skriver disse inn. Lenke til kommentar
Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 TMB, det var det samme nr. som Martin82 skrev. Men jeg får ikke til å laste den siden. Martin 82, når jeg skriver ipconfig, så kommer vinduet opp med noe hvit tekst som bare ruller i 1 sekund, så forsvinner bildet. Det jeg tror i alle fall, er at routeren er sperret til 2-3 ip-adresser. Hvis jeg ikke husker helt feil, så tror jeg at det var slik hun satt det opp slik, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Prøv å skrive ipconfig /all Lenke til kommentar
Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Prøver på det og, men det samme skjer; vinduet kommer opp med noe hvit tekst som ruller forbi, før vinduet lukkes.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ah, nå vet jeg hva du gjør feil. Altså, du skal først åpne cmd. Start -> kjør -> cmd.exe HER skriver du ipconfig og trykker enter. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 TMB, det var det samme nr. som Martin82 skrev. Men jeg får ikke til å laste den siden. Martin 82, når jeg skriver ipconfig, så kommer vinduet opp med noe hvit tekst som bare ruller i 1 sekund, så forsvinner bildet. Det jeg tror i alle fall, er at routeren er sperret til 2-3 ip-adresser. Hvis jeg ikke husker helt feil, så tror jeg at det var slik hun satt det opp slik, av en eller annen grunn. Hvis vinduet ruller og forsvinner, så tror jeg at du skriver inn ipconfig i Kjør vinduet. Uansett, hvis ipadressen jeg skrev er det samme som står på ruteren så betyr det at du om mulig skriver det inn feil(?) Men hvis det er slik som du sier, at ruteren er satt opp til å sperre alt utenom 2-3 ip-adresser/maskiner så er ruteren satt opp slik at den må konfigureres hver gang noen flere skal koble seg opp. Det lureste er nok å spørre en søt gutt om å hjelp:) Lenke til kommentar
Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Aha, da fikk jeg til Men jeg finner ingen plass hvor det står "Ethernet adapter Local Area Connection" eller "Default gateway". Jeg fant et nr under standard gateway, prøvde å skrive det inn, med siden vil ikke laste. Står meditilstand: medium frakoblet. Tilkoblingspesifiaksjon: DNS-suffiks.. ? Hun påstår hun ikke har gjort det, men jeg synes det er veldig rart at jeg ikke skal få koblet meg på mitt nettverk, når jeg får koble meg på andres. Martin82; det er jo akkurat det jeg gjør nå Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det kun én enhet som kommer opp når du skriver ipconfig? Vet du hvordan du tar et skjermbilde? For det hadde hjulpet oss mer. Lenke til kommentar
Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Hvordan får jeg lastet opp bilde hit (direkte fra PC/ikke via link)? Endret 14. oktober 2012 av Heges99 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 last opp på imgur.com og legg linken her. Eller velg "bruk full editor" her på diskusjon og deretter legg ved fil. Lenke til kommentar
Heges99 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Sånn ser bildet ut: Endret 14. oktober 2012 av Heges99 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Sånn ser bildet ut: Dette ser veldig rart ut. Hvis du skriver inn 84.202.179.1 i nettleseren, hva får du opp? Står det dlink noe sted? Ser ut som du ikke er tilkoblet ruteren din.... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kan nesten se ut som at du er koblet rett i modem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå