Ayb Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Skjønner ikke helt hva du mente, men det er altså ingen andre bokser mellom routeren og veggen? Hvis du har et eksternt modem som internett går inn i før det kommer til routeren så må du nok gjøre noen innstillinger i modemet for å åpne porter. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Som en test kan du prøve DMZ mot den IP-en din (192.168.10.x) inne på routermodemet ditt. Hvis det virker så er problemet med routermodemet, hvis det ikke virker så er problemet etter routermodemet (flere software firewalls?). Husk at DMZ åpner alle porter mot den IP-en, og jeg er ikke så sikker på at du ønsker det i lengden, men som en test er det i alle fall ok For å sjekke om portene du trenger er åpne så er http://www.canyouseeme.org et greit verktøy. Endret 14. oktober 2012 av madammim Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 A shot in the dark...: På Altibox sine sider står det at du må restarte sentralen. Har du gjort det? NB! Husk å trykk lagre for å lagre innstillingene, samt ta strømmen på hjemmesentralen for at denne skal laste inn de nye innstillingene. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jepp, har restartet. Jeg får også melding i innstillingene når restart er nødvendig. DMZ fungerte ikke. Altibox sier jo at det er firewall i routeren, men det er vel den jeg omgår med portforward. Ayb, det jeg mente er at det er bare en boks mellom pc og verden utenfor. Endret 14. oktober 2012 av tigerdip Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 canyouseeme.org sier Connection timed out, akkurat som Vuze sin innebygde NAT-test. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Nå tror jeg kanskje jeg fikk det til. Jeg åpnet portene i windowsbrannmuren ved å lage en ny regel som tillot alle programmer, ikke bare vuze. Da ble jeg connectable. Men det virker jo litt utrygt. Har jeg nå en åpen passasje inn i pcen? Som alle kan bruke? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hva med å sette en regel som åpner alt bare for Vuze da? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Nå redigerte jeg regelen og det ser ut til at det fungerer også når jeg sier at den bare skal gjelde for vuze. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke fungerte med de reglene som var der fra før. Det har kanskje noe å gjøre med at de nye reglene har oppgitt ekstern port til "hvilken som helst" mens de gamle hadde en fast port. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå