Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Om alt går som planlagt skal Felix Baumgartner bli sendt opp i en slags kapsel med en ballong til 37.000 fots høyde, om noen timer. Målet hans er å hoppe ut i fallskjerm og prøve å bryte lydmuren på veien ned. Han vil sette totalt 4 verdensrekorder om forsøket blir vellykket. Høyeste bemannede ballongferd, høyeste fallskjermhopp, høyeste hastighet, og lengste frittfall. Livestreamen er satt til å starte om en time her: http://www.redbullstratos.com/live/ Vært litt usikkerhet med tanke på vind, men virker som om de er optimistiske nå. Kommenter gjerne om jeg har skrevet noe feil her, tok det litt i fra hodet. Felix sine tidligere hopp: Endret 14. oktober 2012 av Aleks 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) STATUS AKKURAT NÅ: We have a liftoff! Inflating the balloon! Team looks ahead to launch. http://www.youtube.com/watch?v=MrIxH6DToXQ Visibility Clear Wind Speed 5.3 km/h Wind Direction From South East Ground Temperature 14 °C Når er han forventet å hoppe ut av kapselen, norsk tid? Forventet å hoppe ca 20:00 norsk tid ~ avhengi av når han hopper Ballongen stiger atm 5,4m/s! Konkurranse: Det foregår en konkurranse i forbindelse med hoppet. Den går ut på at man skal gjette på hvor han kommer til å lande. Den som gjetter nærmest landingspunktet vinner en eksklusiv Zenith i forbindelse med hoppet. Delta her! Hvor stor er egentlig denne ballongen han skal bruke til å komme seg opp med? STOOR! Siste nytt! Red Bull Stratos @RedBullStratos Felix has passed the Armstrong line. The point in which a pressurized suit is required to survive. http://win.gs/stratoslive OPPDATERT TID Endret 14. oktober 2012 av Lami Posten er flyttet opp til posisjon 2 1 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Håper det går som planlagt, og at vinden ikke tar seg opp igjen. Dette er kjempespennende! Endret 14. oktober 2012 av r2d290 waits for Obi-Wan Flyttet posten til post#3 for å få plass til en viktig post som post #2 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Håper det går som planlagt, og at vinden ikke tar seg opp igjen. Dette er kjempespennende! Absolutt. Har selv hatt lange planer om å ta fallskjermlappen, noe som det kan se ut til at jeg får gjort i mars. Så dette er midt i blinken for meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Kan legge til at det er verdt å følge @RedBullStratos på twitter for å holde seg oppdatert. Lenke til kommentar
Simonhauan Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Vet dette ikke handler om Felix, men ville bare poste et klipp av Joseph Kittinger som innehar den nåværende verdensrekorden i høyste fritt fall. Ser helt sprøtt ut http://www.youtube.com/watch?v=qqhlfz9GQPE&t=6m15s Meget spennende at den verdensrekorden kan bli slått i dag. Endret 14. oktober 2012 av Simonhauan Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 5 min til streamen starter nå! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Eller det var 5 min til streamen snart starter. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Fader, sitter på et fly fra 17:40 av.. Håper jeg får det med meg. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Red Bull Stratos @RedBullStratos Felix is entering the capsule for pre-breathing #stratos #livejump Streamen har startet! 2 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Siste nytt nå er at Felix sitter i kapselen og at vinden er rolig på bakkenivå. Men litt høyere opp er det mer vind så de må vente og se litt før de begynner å fylle ballongen. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hva betyr det egentlig å bryte lydmuren? Hva skjer i praksis, og hvor kommer all den "røyken" fra? Lenke til kommentar
Nalenu Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Hva betyr det egentlig å bryte lydmuren? Hva skjer i praksis, og hvor kommer all den "røyken" fra? Det betyr at man kommer i en fart som er raskere enn den farten lyden har. Se mere her. http://no.wikipedia.org/wiki/Lydmuren Endret 14. oktober 2012 av Nalenu Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Fader, sitter på et fly fra 17:40 av.. Håper jeg får det med meg. Oppdatert tid. Norsk tid: ca 17:15 Har du smarttelefon kan du se det på telefonen Endret 14. oktober 2012 av Lami Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Red Bull Stratos @RedBullStratos Mission Update: Waiting for winds at 700 ft (top of balloon) to clear, before inflation can begin. #stratos #livejump Håper de får det til og at alt går bra. Et av de største risikopunktene er vel når han skal ta av tenker jeg. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Oppdatert tid. Norsk tid: ca 17:15 Har du smarttelefon kan du se det på telefonen Jepp, og Norwegian har jo nett og alt Tar ca. en time å blåse opp ballongen da, så muligens det skjer snart. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker ca 2,5-3 timer opp, før han kan hoppe. Så er nå en stund til han er ute å flyr... Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Mm.. Men har så lyst å følge med på turen opp og, synes det er like spennende! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Nå har de begynt å fylle ballongen! Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Da får vi krysse fingrene! Hvis det ikke skulle gå i dag har de ingen annen ballong, så det er jo ganske kjipt. Lurer forresten på, er det noen som helst mulighet for at noe kan skje så ballongen rett og slett ikke kommer høyt nok opp? Det hadde vært nedtur.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå