Gå til innhold

Felix Baumgartner's forsøk på å bryte lydmuren.

Aleks

Anbefalte innlegg

Om alt går som planlagt skal Felix Baumgartner bli sendt opp i en slags kapsel med en ballong til 37.000 fots høyde, om noen timer. Målet hans er å hoppe ut i fallskjerm og prøve å bryte lydmuren på veien ned. Han vil sette totalt 4 verdensrekorder om forsøket blir vellykket. Høyeste bemannede ballongferd, høyeste fallskjermhopp, høyeste hastighet, og lengste frittfall. Livestreamen er satt til å starte om en time her: http://www.redbullstratos.com/live/

Vært litt usikkerhet med tanke på vind, men virker som om de er optimistiske nå. Kommenter gjerne om jeg har skrevet noe feil her, tok det litt i fra hodet. :)

Felix sine tidligere hopp:

Endret av Aleks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

STATUS AKKURAT NÅ:

status-circle-green.png

We have a liftoff!

Inflating the balloon! Team looks ahead to launch.

http://www.youtube.com/watch?v=MrIxH6DToXQ

Visibility

Clear

Wind Speed

5.3 km/h

Wind Direction

From South East

Ground Temperature

14 °C

Når er han forventet å hoppe ut av kapselen, norsk tid?

Forventet å hoppe ca 20:00 norsk tid ~ avhengi av når han hopper

Ballongen stiger atm 5,4m/s!

Konkurranse:

Det foregår en konkurranse i forbindelse med hoppet. Den går ut på at man skal gjette på hvor han kommer til å lande. Den som gjetter nærmest landingspunktet vinner en eksklusiv Zenith i forbindelse med hoppet.

Delta her!

Hvor stor er egentlig denne ballongen han skal bruke til å komme seg opp med?

STOOR!

A5LTCTTCAAAPTtd.png

Siste nytt!

Red Bull Stratos ‏@RedBullStratos

Felix has passed the Armstrong line. The point in which a pressurized suit is required to survive. http://win.gs/stratoslive

OPPDATERT TID

Endret av Lami
Posten er flyttet opp til posisjon 2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper det går som planlagt, og at vinden ikke tar seg opp igjen. Dette er kjempespennende!

Absolutt. Har selv hatt lange planer om å ta fallskjermlappen, noe som det kan se ut til at jeg får gjort i mars. Så dette er midt i blinken for meg ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Red Bull Stratos ‏@RedBullStratos

Mission Update: Waiting for winds at 700 ft (top of balloon) to clear, before inflation can begin. #stratos #livejump

Håper de får det til og at alt går bra. Et av de største risikopunktene er vel når han skal ta av tenker jeg.

Lenke til kommentar

Da får vi krysse fingrene! Hvis det ikke skulle gå i dag har de ingen annen ballong, så det er jo ganske kjipt.

Lurer forresten på, er det noen som helst mulighet for at noe kan skje så ballongen rett og slett ikke kommer høyt nok opp? Det hadde vært nedtur..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...