Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-fryser i spill.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har siste ukene hatt et stort problem med pc-en min. Når jeg er inne i spill f.eks starcraft2 eller Battlefield 3 fryser pc-en min helt plutselig. Alle fargene på skjermen glir inn i hverandre og eneste måten og fikse det på er å ta strømforsyningen til pc-en. Pc-en er fullstendig låst og alt av musikk jeg har på i bakgrunnen skypesamtaler og alt annet slutter samtidig som at spillet klikker.

Jeg har tatt stresstest av skjermkortet pluss overclocket viftehastigheten på skjermkortet så det er ikke for varmt. Jeg har tatt memtest av rammen og det blir ikke funnet noen feil der. Jeg har støvsugd kabinettet.

Har også sjekket den temperaturen inne i kabinettet og det skal ikke være for varmt.

Problemet har så langt oppstått ca 30 ganger på en uke. Noen ganger skjer det med en gang jeg kommer inn i spillet. Andre ganger kan jeg spille en stund før det låser seg.

Noen som har et fornuftig svar på hva problemet kan være og hva jeg kan gjøre.

Jeg har en intel pc som er fabrikkbygd.

Jeg finner ikke ut hvilket hovedkort jeg har, men eller er det som følger. Intel core duo cpu 3.0 ghz

Nvidia geforce 8800 gt

array 2*250 gb hdd

4 gb ram

Jeg vet det ikke er den beste pc-en, men jeg har altså kjørt både starcraft2 og Battlefield på denne pc-en i to år uten noe som helst problemer.

Noen tips?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo Nvidia Geforce 8800 GT en stygg tendens til å "dø" etter 2 til 3 år. Samme med 98xx serien og delvis 26x serien til Nvidia.

Hadde selv 2 x 8800 GTX som døde etter knapt 1 år. Så jeg tror sjansen er stor for at det er det som skjer med ditt 8800 GT også. Symptomene er stort sett de samme som jeg hadde da mine gikk til helv.....

Lenke til kommentar

Mulig det er skjermkortet som er problemet, men jeg har kjørt stresstest på den. Jeg hadde den på ca i 30 min. Da var det ingen problemer. Jeg har selvfølgelig ikke rotet borti komponentene med støvsugeren.

Cpu-temperaturen har jeg målt og den er helt fin.

Er det noe annet enn skjermkortet som kan være problemet? kan det være softwarefeil, harddisk eller annet?

Jeg har fryktelig lite penger denne måneden og hadde lyst å prøve det som var før jeg gikk til anskaffelse av ny hardware.

Lenke til kommentar

Mulig det er skjermkortet som er problemet, men jeg har kjørt stresstest på den. Jeg hadde den på ca i 30 min. Da var det ingen problemer. Jeg har selvfølgelig ikke rotet borti komponentene med støvsugeren.

Cpu-temperaturen har jeg målt og den er helt fin.

Er det noe annet enn skjermkortet som kan være problemet? kan det være softwarefeil, harddisk eller annet?

Jeg har fryktelig lite penger denne måneden og hadde lyst å prøve det som var før jeg gikk til anskaffelse av ny hardware.

stresstest burde gjøres i 12-24 timer for og virkelig teste om det er stabilt .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...