Hennram Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Har trøbbel med at den henger seg (svart skjerm, ingen reaksjon på mus/tastatur men ser og hører viftene på cpu og skjermkort går. Virker som det skjer ganske regelmessig ca. en time etter den er slått på. Da kan jeg bruke "svenskekanppen" starte på nytt så funker den i ca. samme tid før det skjer igjen... Noen som har opplevd dette, har tips? Har prøvd å gjort vifter med mer rent. Koblet fra alle discer utenom operativsystemet og tengte nå å prøve å rive ut en og en rambrikke? Men har jo egentlig veldig lite peiling på pc :-D Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Du må nok skrive ned hvilke komponenter som er i maskinen før man kan si noe fornuftig om årsak. Dog er nok ikke jeg personen som kan bidra videre med mindre du tilfeldigvis sitter med en Crucial m4 SSD. -Deluze 1 Lenke til kommentar
Hennram Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Har lite peiling men har: hovedkort: Gigabyte 890GPA-UD3H Strømforskyning: Corsair HX650W Prosessor: AMD Phenom II X4 3,4 GHz Skjermkort: MSI GeForce GTX 560 Operativsystemet drives av en SSD hard disc og jeg har en 2 Tb media disc. Media discen har jeg prøvd å koble bort. Det hjalp ikke. Har prøvd å formater ssd discen og lakt inn windows 7 på nytt. ingen bedring. Den har fungert fint i ett år. Begynte med litt trøbbel da jeg la inn ny driver til skjermkortet. Da hang den bildet en gang i blant men du hørte viftene jobbet hardt før dette. Nå jobber viftene lite men skjermen blir plutselig svart og da reagerer den ikke på noe. Men viftene går fortsatt på lav hastighet.... Dette er skikkelig iriterende da dette er media center pcen min.... Lenke til kommentar
Hennram Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Bra tips fra Deluze... Takker!! Har den discen og har nå installert ny firmware... Tror jeg vertfall. Så ut som jeg fikk en error på slutten av installasjonen men når jeg prøvde den på nytt sto det at discen allerede hadde den siste versjonen så da blir det spennende å se hva som skjer om en time eller no :-D Takker igjen for tipset!!!! Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei igjen, jeg var borte et par timer der dessverre. Forhåpentligvis har det løst seg med ny firmware, om ikke ser jeg at det også har vært snakk om at en "power cycle" kan løse lignende problemer. -Deluze Lenke til kommentar
Hennram Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Problemet ble løst med ny firmware... :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå