Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc henger seg etter ca. en time?

Anbefalte innlegg

Har trøbbel med at den henger seg (svart skjerm, ingen reaksjon på mus/tastatur men ser og hører viftene på cpu og skjermkort går. Virker som det skjer ganske regelmessig ca. en time etter den er slått på. Da kan jeg bruke "svenskekanppen" starte på nytt så funker den i ca. samme tid før det skjer igjen...

Noen som har opplevd dette, har tips? Har prøvd å gjort vifter med mer rent. Koblet fra alle discer utenom operativsystemet og tengte nå å prøve å rive ut en og en rambrikke? Men har jo egentlig veldig lite peiling på pc :-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lite peiling men har:

hovedkort: Gigabyte 890GPA-UD3H

Strømforskyning: Corsair HX650W

Prosessor: AMD Phenom II X4 3,4 GHz

Skjermkort: MSI GeForce GTX 560

Operativsystemet drives av en SSD hard disc og jeg har en 2 Tb media disc. Media discen har jeg prøvd å koble bort. Det hjalp ikke.

Har prøvd å formater ssd discen og lakt inn windows 7 på nytt. ingen bedring. Den har fungert fint i ett år. Begynte med litt trøbbel da jeg la inn ny driver til skjermkortet. Da hang den bildet en gang i blant men du hørte viftene jobbet hardt før dette. Nå jobber viftene lite men skjermen blir plutselig svart og da reagerer den ikke på noe. Men viftene går fortsatt på lav hastighet....

Dette er skikkelig iriterende da dette er media center pcen min....

Lenke til kommentar

Bra tips fra Deluze... Takker!!

Har den discen og har nå installert ny firmware... Tror jeg vertfall. Så ut som jeg fikk en error på slutten av installasjonen men når jeg prøvde den på nytt sto det at discen allerede hadde den siste versjonen så da blir det spennende å se hva som skjer om en time eller no :-D

Takker igjen for tipset!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...