AndersT2 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg driver for tiden å legger inn min CDer for å bruke de på nettverket hjemme. Men jeg trenger de i ett par andre formater også. Noen som vet om gode programmer for å konvertere til MP3 (bærbart) og Apple Lossless (i utstyr)? Det er ett par krav. I dag ligger alt i egne undermapper. Artist og album. Dette er ett krav at det også blir slik når det konverteres. Og det bør helst gå nokså kjapt, da jeg har ca 1000 CDer som skal jobbes med. Jeg testet ett program for noen år siden som kjørte 4 filer samtidig, 1 pr CPU kjerne, men husker ikke hva dette het. Programmet bør helst være gratis, men har ikke noe i mot å betale heller hvis det vil gi meg det jeg trenger, men da er det krav at det finnes i trail versjon for å få testet. Har Mediamonkey, men der havner bare alle filene i samme undermappe. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Du kan importere CDer til Apple Lossless i iTunes. Er du på Windows eller Mac? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Er på Windows. Men kommer aldri til å bruke iTunes til importering igjen. Den gjør så utrolig mye feil når den navngir. Bruker EAC som jeg har full kontroll over. Lenke til kommentar
Unhealer Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg tror programmet du leter etter er dbPoweramp. Om ikke har i det minste dette samme funksjon som du nevner; det konverterer en sang per kjerne og støtter en mengde formater. Det koster dog noen kroner om du velger å kjøpe det. Ellers ligger det selvsagt tilgjengelig i mer lugubre torrenttrakter. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Det var den riktige ja. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Bruker dBPoweramp selv. Mer genialt program skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Funker meget bra. Konverterte forrige uke over 10.000 filer, og hadde kun 39 feil. Men er ikke sikker på om jeg får med bildene som er TAGet i FLAC filene med i MP3 filene som blir. Får de ikke på på displayet til min iPod Classic Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Når det kommer til gratisalternativer så er foobar2000 det beste! Last ned codecs du vil bruke selv. Har aldri fått en feil i foobar når det kommer til konvertering Foobar2000 LameMP3 QAAC (Beste aac-codec for tiden) Flac Opus (Arvtager til Vorbis. Beste codec pr i dag, men få ting som støtter det enda) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå