Gå til innhold

Laget oppsett, Bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med MariusJS om at oppsettet ser bra ut, men 7770 kan kanskje bli litt i minste laget på spill som BF3 og Skyrim. Så hvis du har mulighet til det ville jeg oppgradert skjermkortet til f.eks. SAPPHIRE RADEON HD7850. Det koster ca. 700,- mer, men det har 2gb minne, noe som kommer godt i i både BF3 og Skyrim. Et annet pluss er at du har en PC som varer litt lengre ytelsesmessig også.

Lenke til kommentar

Føler at 7770 gir mye for pengene, ja. Men det blir allikevel litt for lite. Viktigere med bra skjermkort enn bra CPU når det kommer til gaming. Du kan spare litt på å gå ned til i5-2500k, eller evt. i5-3450 hvis du ikke skal overklokke. Og prøv heller å skaff deg 7950 skjermkort hvis det ikke blir for mye over budsjettet. Evt. gå for 7870 i stedet.

Lenke til kommentar

Er vel ikke mye å spare på å velge i5-2500k? kanskje en 100lapp.

Ville anbefalt deg å kjøpt en SSD i tilegg og heller gått for 7870. (1500-2000 dyrer totalt, men verdt vær krone)

LP minne viss du har planer om en stor cpu kjøler.

600Watts PSU holder til oppsettet, men om du ikke liker kabelrot bør du kjøpe en modulær.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke RAM-kjøler, nei. Det er bare hvis du skal overklokke RAM mye, noe som virkelig ikke er nødvendig at du kan vurderere det. Og selv da hjelper det veldig lite. RAM-brikker er ikke på farlige temperaturer før de tar fyr ;) RAM-vifter er bare unødvendig og bråkete.

Ja, hehe, måtte trekke litt på flirebåndet når jeg leste dette :) Så for meg at de tok fyr og at en plutselig fikk det veldig travelt med å montere ram kjøleren uten å brenne puse-lankene sine :grin2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...