Goodall Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Har kjøpt meg denne og det jeg lurer på er hvordan det er å kjøpe 1 vifte til, til radiatoren. Den vifta som følger med har sånn pwm og er koblet til selve kjøleren på skjermkortet. Hvis jeg kjøper 1 stk vifte så vil jo den sikkert blåse mere eller mindre enn den andre, har det noe å si? Eller bør jeg kjøpe 2 like og hvordan vil det da funke med tanke på at ingen av de vil bli koblet til selve skjermkoret..eller? Noen som har noen erfaringer? Eller bare rett og slett kan mere enn meg om slike ting Del gjerne kunnsakpen med meg, TUSEN TAKK på forhånd Endret 14. oktober 2012 av Goodall Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Den du har nå er bare pull, og du tenker å kjøre push-pull? Er du ikke fornøyd med temperaturen eller er det andre grunner for å sette på flere vifter? Det fører stort sett kun til mer bråk etter min erfaring. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Tenkte på å kjøre push-pull da jeg merker at raditoren blir veldig fort varm...tempraturen er vel ikke akkurat skrekkelig ille. Måtte dog sette alle vifter på full guffe for og holde den under 50 i spilling. Det er jo vesentlig bedre enn orginale kjølinga jeg hadde...så er vel bare at jeg får litt blod på tann hehe...Og når man spiller hører man jo ikke viftene alikevel hehe så da kan de jo kjøre på fullt. Og så har jeg jo en H70 på cpu med push-pull og det funker jo bare helt nyyyydelig. Det er den H70 på komplett som det følger med de 2 SP120 viftene quiet edt. Men kanskje en 140 vifte i sidedøra gjør bedre sus? Da vil skjermkortet + ram få litt blåsing på seg direkte? Noen forslag? Eller skal jeg egentlig bare være fornøyd med slik tingene er? Kom med innspill Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Når man kjøler 200W med en 120mmx120mmx30mm radiator syns jeg det er imponerende at dette klarer å komme ned i 50°C, mer sannsynlig bommer temperatursensoren med en 10°C her uansett. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Så konklusjonen er at egentlig skal jeg bare smile å være glad for at pc'n min er mere lydløs enn den noen gang har vært, og med de tempraturene jeg har enten det er noen feil + - her og der så er det ikke absolutt ikke noe behov for mere vifter? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) ja Takk Da slår jeg meg til ro med det hehe Endret 15. oktober 2012 av Goodall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå