henrikwl Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ringte DHL. Dem sa at regningen var ekte. Jeg nekter av prinsipp å betale med IBAN. Hva nå? Det blir et dyrt prinsipp å skulle betale purreomkostinger for å slippe å taste 4 ekstra tegn i nettbanken. 1 Lenke til kommentar
o0 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Du kan jo alltids kreve å betale kontant, men det blir jo ikke så mye lettere? 2 Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Du kan jo alltids kreve å betale kontant, men det blir jo ikke så mye lettere? Kan man kreve det? Dersom jeg kjøper en bok på Amazon kan jeg da kreve at det kommer en fra USA til Norge for å ta i mot kontant betaling? Denne tjenesten er bestilt fra et utenlansk selskap. Så vidt jeg kjenner er ikke DHL norsk selv om de har tilstedeværelse her. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det var ingen som sa "komme hit og ta imot". Du kan alltid kreve å få betale kontant på selgers forretningssted, jfr. gjeldsbrevlova pgf 3. 2 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Fikk dette av nettbanken: Dersom du ikke har betalt til utlandet tidligere, eller det er lenge siden sist, må tjenesten aktiveres av oss. Vil dette gå under "vesentlig ulempe for forbrukeren"? Føles som en stoor ulempe å betale med IBAN. I tillegg har jeg dysleksi og det er stress å ringe banken... har ikke penger på kontantkortet heller... Hva nå? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hvis du hadde brukt tiden du har brukt på å sitte her inne og sutre på å betale regningen så tror jeg strengt tatt problemet hadde vært ute av verden for lenge siden. 3 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Igjen, dette gjelder prinsippet. Det er helt greit at flere av dere bøyer dere og tar den dèr for overmakten. Men saken er den at jeg som forbruker krever å få en enkel og oversiktlig faktura når jeg betaler mine regninger. Jeg kommer sannsynligvis til å ta denne saken opp til forliksrådet. Noen må stå opp for våres rettigheter! Makan te, det får finnes grenser. Endret 22. oktober 2012 av Balthier Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Jeg tipper at juridisk avdeling/fakturaavdelingen kommer til å le ganske høyt når de får forliksklagen din. Endret 22. oktober 2012 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Fikk dette av nettbanken: Dersom du ikke har betalt til utlandet tidligere, eller det er lenge siden sist, må tjenesten aktiveres av oss. Vil dette gå under "vesentlig ulempe for forbrukeren"? Ikke med mindre det koster vesentlig mer enn en telefonsamtale. Hvis du vil stå opp for noens rettigheter, stå opp for noe annet enn retten til å være butthurt og kravstor. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Dette må til høyesterett!! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg tipper at juridisk avdeling/fakturaavdelingen kommer til å le ganske høyt når de får forliksklagen din. Javel. Jeg kommer iaff til å ta kopi av den skikkelige rotete "fakturaen" jeg fikk i posten, hvor det ikke står noe annen info en du har en regning på xxx og så med ørliten skrift på baksiden står det bank og swift og sånt. Saken er at man må liksom putte inn adresse til mottaker og masse annet tull. Hva er vitsen med å gjøre det så vanskelig? Jeg tar det personlig fordi jeg har skrive og lese vansker, og jeg føler meg utsatt i en sårbar situasjon. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Herregud, tuller du med meg? Er du 15 år gammel? Du har fått all infoen du trenger, og alle norske banker gir deg mulighet til å betale på den måten. Du har ingen sak. Dette har ingenting i forliksrådet å gjøre. Gjør opp for deg og slutt og syt. 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Scan faturaen er du snill, så vi får se. Latterlig oppførsel forresten. Ikke kunne betale en faktura med swift/iban pga lese/skrivevansker? Tror du må ganske langt inn i jungelen før noen tar den på alvor. Endret 22. oktober 2012 av Kakeshoma 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hvis trådstarter virkelig ikke klarer å betale regningen via nettbank, så har han jo mulighet å få den betalt i banken. Det koster selvsagt litt mer, men det blir vel uansett billigere enn å ikke betale den i hele tatt. Men hva blir det neste? At man ikke gidder å betale regning pga et langt KID-nummer? 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg tipper at juridisk avdeling/fakturaavdelingen kommer til å le ganske høyt når de får forliksklagen din. Javel. Jeg kommer iaff til å ta kopi av den skikkelige rotete "fakturaen" jeg fikk i posten, hvor det ikke står noe annen info en du har en regning på xxx og så med ørliten skrift på baksiden står det bank og swift og sånt. Saken er at man må liksom putte inn adresse til mottaker og masse annet tull. Hva er vitsen med å gjøre det så vanskelig? Jeg tar det personlig fordi jeg har skrive og lese vansker, og jeg føler meg utsatt i en sårbar situasjon. Har du aldri betalt en regning i ditt liv? Jeg har til dags dato aldri måttet skrive inn annet enn mottakers kontonummer i feltet merket "Mottakers kontonummer". Dersom mottaker har en utenlandsk konto, så er kontonummeret 4 siffer lenger. Dette er den eneste forskjellen. Dysleksi er for øvrig ingen unnskyldning for vrangvilje. 2 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) DHL opererer med 4 dagers betalingsfrist, så dette har nok allerede begynt å koste deg ekstra. Noen må stå opp for våres rettigheter! Det var DU som valgte å kjøpe en tjeneste av DHL. Det var ingen som tvang deg. Du kan sikkert ta med cash og troppe opp på hovedkontoret på skedsmokorset, da får du sikkert rettigheta dine. Endret 23. oktober 2012 av Lunalotic 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Lunalotic: De kan sette hvilken betalingsfrist de vil, men de kan ikke kreve gebyrer før det er gått 14 dager etter betalingsfristen, jf. inkassoloven pgrf 9. Endret 23. oktober 2012 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå