Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Driit irriterende regning fra DHL

Balthier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo alltids kreve å betale kontant, men det blir jo ikke så mye lettere?

Kan man kreve det?

Dersom jeg kjøper en bok på Amazon kan jeg da kreve at det kommer en fra USA til Norge for å ta i mot kontant betaling?

Denne tjenesten er bestilt fra et utenlansk selskap. Så vidt jeg kjenner er ikke DHL norsk selv om de har tilstedeværelse her.

Lenke til kommentar

Fikk dette av nettbanken:

Dersom du ikke har betalt til utlandet tidligere, eller det er lenge siden sist, må tjenesten aktiveres av oss.

:hm: Vil dette gå under "vesentlig ulempe for forbrukeren"?

Føles som en stoor ulempe å betale med IBAN. I tillegg har jeg dysleksi og det er stress å ringe banken... har ikke penger på kontantkortet heller... Hva nå? :hmm:

Lenke til kommentar

Igjen, dette gjelder prinsippet. Det er helt greit at flere av dere bøyer dere og tar den dèr for overmakten. Men saken er den at jeg som forbruker krever å få en enkel og oversiktlig faktura når jeg betaler mine regninger. Jeg kommer sannsynligvis til å ta denne saken opp til forliksrådet. Noen må stå opp for våres rettigheter!

Makan te, det får finnes grenser. :thumbdown:

Endret av Balthier
Lenke til kommentar

Fikk dette av nettbanken:

Dersom du ikke har betalt til utlandet tidligere, eller det er lenge siden sist, må tjenesten aktiveres av oss.

:hm: Vil dette gå under "vesentlig ulempe for forbrukeren"?

Ikke med mindre det koster vesentlig mer enn en telefonsamtale.

Hvis du vil stå opp for noens rettigheter, stå opp for noe annet enn retten til å være butthurt og kravstor.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at juridisk avdeling/fakturaavdelingen kommer til å le ganske høyt når de får forliksklagen din.

Javel. Jeg kommer iaff til å ta kopi av den skikkelige rotete "fakturaen" jeg fikk i posten, hvor det ikke står noe annen info en du har en regning på xxx og så med ørliten skrift på baksiden står det bank og swift og sånt. Saken er at man må liksom putte inn adresse til mottaker og masse annet tull.

Hva er vitsen med å gjøre det så vanskelig? Jeg tar det personlig fordi jeg har skrive og lese vansker, og jeg føler meg utsatt i en sårbar situasjon.

Lenke til kommentar

Hvis trådstarter virkelig ikke klarer å betale regningen via nettbank, så har han jo mulighet å få den betalt i banken. Det koster selvsagt litt mer, men det blir vel uansett billigere enn å ikke betale den i hele tatt.

Men hva blir det neste?

At man ikke gidder å betale regning pga et langt KID-nummer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tipper at juridisk avdeling/fakturaavdelingen kommer til å le ganske høyt når de får forliksklagen din.

Javel. Jeg kommer iaff til å ta kopi av den skikkelige rotete "fakturaen" jeg fikk i posten, hvor det ikke står noe annen info en du har en regning på xxx og så med ørliten skrift på baksiden står det bank og swift og sånt. Saken er at man må liksom putte inn adresse til mottaker og masse annet tull.

Hva er vitsen med å gjøre det så vanskelig? Jeg tar det personlig fordi jeg har skrive og lese vansker, og jeg føler meg utsatt i en sårbar situasjon.

Har du aldri betalt en regning i ditt liv? Jeg har til dags dato aldri måttet skrive inn annet enn mottakers kontonummer i feltet merket "Mottakers kontonummer". Dersom mottaker har en utenlandsk konto, så er kontonummeret 4 siffer lenger. Dette er den eneste forskjellen.

Dysleksi er for øvrig ingen unnskyldning for vrangvilje.

• Liker 2
Lenke til kommentar

DHL opererer med 4 dagers betalingsfrist, så dette har nok allerede begynt å koste deg ekstra.

Noen må stå opp for våres rettigheter!

Det var DU som valgte å kjøpe en tjeneste av DHL. Det var ingen som tvang deg.

Du kan sikkert ta med cash og troppe opp på hovedkontoret på skedsmokorset, da får du sikkert rettigheta dine.

Endret av Lunalotic
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...