djgudleif Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Noen ganger når jeg skal sove opplever jeg ofte at diverse tanker manifesterer seg i "synsfeltet" mitt når jeg har øynene lukket. Kan tenke på det meste egentlig, og vips, så ser jeg det klart og tydelig. Blir ofte skremt og åpner derfor øynene, og opplever at hallusinasjonen henger igjen et par sekunder, som når man får en blitz rett i trynet. Når folk er i nærheten kan jeg trygt ligge og nyte det jeg ser. Har sett veldig mye vakkert, store landskap og slott har utfoldet seg foran øynene mine. Men når jeg er alene ser jeg ofte skumle ansikter og diverse, noe som ender i noe som ligner angstanfall. Jeg har full kontroll over hva jeg vil se, problemet er om man sier "ikke tenk på en isbjørn", så vil nettopp det motsatte skje. Havner i tankespinn som gjør at jeg manifesterer skumle visuals. Alt dette begynte jeg å oppleve etter en kveld med psykelisk(DMT) + weed. Mener dog å ha opplevd episoder tidligere i livet. Det skjer ikke hver natt, men når jeg har søvunderskudd eller er angstfull. Noen som har opplevd noe lignende? Har et hat/elsk-forhold til det. Den dagen jeg hallusinerer i dagliglivet blir jeg å oppsøke psykolog. Ellers berører ikke dette problemet meg i stor grad. Bare veldig interessant å vite om noen andre har opplevd det samme. Utdrag fra en wikipedia-artikkel: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Closed-eye_hallucination Level 4: Objects and things This is a fairly deep state. At this level, thoughts visually manifest as objects or environments. When this level is reached, the CEV noise seems to calm down and fade away, leaving behind an intense flat ordered blackness. The visual field becomes a sort of active space. A side component of this is the ability to feel motion when the eyes are closed.[citation needed]Some paranormal researchers believe that remote places can be viewed in this state and have named it remote viewing.Opening the eyes returns one to the normal physical world, but still with the CEV object field overlaid onto it and present. In this state it is possible to see things that appear to be physical objects in the open-eye physical world, but that aren't really there. Endret 14. oktober 2012 av coyotemannen Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Det kan være sleep-lock. Har du noe bevegelighet i kroppen når du opplever dette? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Har full bevegelighet. Sleep-lock er noe jeg har opplevd mye, men hallusinasjonene og bevisstheten er annerledes når det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå