Ai0vnju Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei. Var ikke sikker på om denne burde vært i "Skjermer" eller her, men her ble den. Har da et problem med refresh rate flicker(tror jeg). Har en GTX 670, med GL27" fra benQ. Bygget pcen for noen månder siden, og opplevde flicker problemer ved spilling av FarCry 2. Tror problemet ble fixa ved å aktivere direct x 11. Har nå formatert pcen, og installert WoW. Nå er flickeren tilbake. Har installert nyeste drivere av GPU, installer nyeste directX, aktivert Vsync, har max refresh rate(60hz). Har googlet rundt endel, og finner masse om å gjøre diverse ting jeg alerede har gjordt. Dere er min eneste utvei! Til info, så er det minimalt med flicker, men veldig irriterendes. Selvom jeg kun har windowed mode(feks halve skjermen) så flickrer hele skjermen i de partier som de gjør. Flickrer i horisontale linjer. Flickere IKKE ved å se dvd/bluray. Hjelper å sette GAMMA på MAX, men da blir det som å spille med sola i trynet, funker ikke... Takker for de svar jeg måtte få Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Gjelder det kun denne skjermen eller gjelder det alle skjermer du kobler til PCen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det Screen Tearing du sliter med? Nvidia har hatt problemer med Vsync og enkelte drivere, prøv å aktivere Vsync i Nvidia Control Panel. Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det Screen Tearing du sliter med? Nvidia har hatt problemer med Vsync og enkelte drivere, prøv å aktivere Vsync i Nvidia Control Panel. Finner ingen steder i nvidia control panel der jeg kan aktivere vsynch :S Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det Screen Tearing du sliter med? Nvidia har hatt problemer med Vsync og enkelte drivere, prøv å aktivere Vsync i Nvidia Control Panel. Finner ingen steder i nvidia control panel der jeg kan aktivere vsynch :S Det er fordi Nvidia Control Panel er et salig rot. Vsync skal ligge under Manage 3D Settings, valgene er også arrangert alfabetisk så Vsync skal ligge på bunnen. Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det Screen Tearing du sliter med? Nvidia har hatt problemer med Vsync og enkelte drivere, prøv å aktivere Vsync i Nvidia Control Panel. Finner ingen steder i nvidia control panel der jeg kan aktivere vsynch :S Det er fordi Nvidia Control Panel er et salig rot. Vsync skal ligge under Manage 3D Settings, valgene er også arrangert alfabetisk så Vsync skal ligge på bunnen. Fant det nå Takk! Men det funket ikke.Kan også nevne at det flickrer når på starten av en film, der alt er svart.:S Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Vel, er det screen tearing eller noe annet? Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Vel, er det screen tearing eller noe annet? Det er fult mulig det er screen tearing... Vet ikke hvordan jeg skal få det bekreftet=/ Men mye av det som stod på wiki kjenner jeg igjen. Endret 14. oktober 2012 av Ai0vnju Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Når jeg har windowed screen, sånn at jeg ser både bakgrunn og spill samtidig, så flickrer både bakgrunn og spill:S Tror jeg nettopp kom på hvordan jeg fikset problemet med Far Cry 2. Mener det var å aktivere/deaktivere OpenGL... Men finner ikke lignendes instilling på WoW. Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 En annen ting som virkelig plager meg er at HDMI kabel ikke funker, selvom både skjerm og skjermkort har hdmi inganger. Står på skjermen "No cable connected":S Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Når man skriver flicker (flimrer på norsk) mener man vanligvis at bildet blinker, dette skjer nesten aldri med LCD-skjermer. Hvis HDMI ikke fungerer, bruker du VGA? Er det mulig at kabelen er problemet? Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hmm... Ser faktisk ut til at problemet var DVI kabelen... Googlet litt rundt nå for å sjekke om andre hadde problemer med HDMI/BenQ, og da fant jeg ut at man måtte inn på skjerm instillinger å bytte input til HDMI(latterlig lett, men trodde den auto detecta det, siden det står det på skjermen^^) Så ja. Da er egentlig denne tråden løst:) Takk for supporten, arni90:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå