Jørgen Sørheim Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 X-pro2 på lager @ Japanphoto, for de som har ventet. Hadde litt disponible småpenger, så jeg bestilte meg et. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Hmm, noen som er med på et raskt brekk? Verditransport eller noe, så får vi kjøpt noen objektiv samtidig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Kan ikke si noe annet enn at X-Pro2'en er et heftig kamera altså! Overraskende god DR og bildefilene i sort-hvitt er bare råe! Men, det er alltid ett men.. det tar litt tid å venne seg til denne god saken!! Men det er et overkommelig «men». Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ja, jeg hentet mitt på posten i dag (bestilte rett før en ukes ferie), og jeg er veldig godt fornøyd. Savner flippskjermen fra X-T1, men bortsett fra det var det bare gode ting å si. Lukkeren gir skikkelig godfølelse. Om noen skulle være interessert, ligger det en Fuji Instax SP-1-printer på finn nå, 1200kr. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73763922 . Har en selv, bruker den ofte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 @Jørgen Hva er forskjellen på X-Pro1 og 2. Nå har jo 2'ern den ferskeste softwaren mens 1'ern har vel versjon 3.60. Er de like iht fokuseringshastigheter / fokustreff / generell hastighet mv? Hva er den største forskjellen mellom 1 & 2 i pr. dag? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Vel, nå har jeg ikke hatt det mer enn en dag, men for meg oppleves det som steget opp fra X100 til X100S/T + flere mpixel. Har en X-Pro1 og X-T1 med nyeste fw også, så jeg har vekslet litt mellom dem. Begge to har fått vesentlig oppgraderinger til AF via fw, men likevel er X-Pro2 merkbart bedre, og spesielt i dårlig lys. X-Pro1 ble kjappere og mer nøyaktig med fw 3.0, men jeg merker at jeg likevel må fokusere to ganger innimellom. Får opp fokusbekreftelse, men fokus er ikke helt 100%. Bruksopplevelsen med X-Pro2 er også mye bedre. Hvor X-Pro1 er litt seigt i bruk, er 2 vesentlig mer snappy. Det er liksom ikke et verktøy man må ta hensyn til, eller jobbe rundt, om du skjønner. X-Pro1 med fw 1.0 tror jeg lærte en del folk om å sakke ned tempoet og tenke på ett godt bilde heller enn ti som var sånn passe. Fortsatt elendig batteritid, men nå dekker iallefall ikke tripod-festet batteriluken. Bruker Peakdesign sin Capture clip, som på X-T1 akkurat gikk litt over luken. 1 Lenke til kommentar
Cutters Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Vel, nå har jeg ikke hatt det mer enn en dag, men for meg oppleves det som steget opp fra X100 til X100S/T + flere mpixel. Har en X-Pro1 og X-T1 med nyeste fw også, så jeg har vekslet litt mellom dem. Begge to har fått vesentlig oppgraderinger til AF via fw, men likevel er X-Pro2 merkbart bedre, og spesielt i dårlig lys. X-Pro1 ble kjappere og mer nøyaktig med fw 3.0, men jeg merker at jeg likevel må fokusere to ganger innimellom. Får opp fokusbekreftelse, men fokus er ikke helt 100%. Bruksopplevelsen med X-Pro2 er også mye bedre. Hvor X-Pro1 er litt seigt i bruk, er 2 vesentlig mer snappy. Det er liksom ikke et verktøy man må ta hensyn til, eller jobbe rundt, om du skjønner. X-Pro1 med fw 1.0 tror jeg lærte en del folk om å sakke ned tempoet og tenke på ett godt bilde heller enn ti som var sånn passe. Fortsatt elendig batteritid, men nå dekker iallefall ikke tripod-festet batteriluken. Bruker Peakdesign sin Capture clip, som på X-T1 akkurat gikk litt over luken. Anbefaler du å kjøpe en X-Pro 1 hvis man finner et godt tilbud? Eller er det bare å spare til X-Pro 2 med en gang. Har lyst på toern, men det er litt dyrt å betale i underkant av 20000 kroner for 35mm F2-kitet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Absolutt gå for 1 om du kommer over et godt tilbud. Jeg så nylig et for 1000kr (godt brukt, om jeg ikke husker feil), og jeg solgte nylig mitt andre X-Pro1 for 2000kr (helt fint bortsett fra at antirefleksjons-belegget på LCD-skjermen så litt shabby ut). Hoppet opp til X-Pro2 er stort, men ca. 16.000kr kan kjøpe deg mye optikk eller smågodt. Optikken har også mye å si for fokushastighet, så et nyere objektiv som 35mm f2 fungerer veldig bra på X-Pro1. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Driver og lyster på et nytt Fuji-kamera. Er helt uten akkurat nå, men har/tar meg ikke helt råd til et X-Pro2. Så da er spørsmålet: Brukt X-E2 eller brukt X-pro1? Jeg har brukt rammesøker før, så jeg skjønner absolutt fordelene med søkeren, men jeg hadde et X-E1 og savnet den aldri. Jeg forstår det også slik at bildene blir helt identiske på grunn av samme chip. Så da er spørsmålet: Hva er egentlig forskjellene med nåværende programvare? Altså 3.6 for x-pro1 og 4.0 for x-e2. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Det har kommet firmwareoppdatering til mange hus og objektiver fra Fuji. I hovedsak så består "oppgraderingen" i at det skal ha blitt bedre nøyaktighet ved manuell fokusering. For enkelte hus/objektiver så er det også enkelte andre mindre forbedringer. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Da har jeg mottatt X-mount til M42-adapter fra kina, og ett Helios 44M 2-objektiv fra Ukraina. Nå åpner det seg en ny verden for meg, med masse gammelt, manuelt snacks av objektiver Vurderer å leke litt med en ordentlig tele - http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75625026 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Skudd i mørket her... Noen som bor i Bergen og har XF27 som vil byttelåne i en måned eller noe mot XF35 1.4 eller 18-55? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Kunne tenkt meg å teste ut filming med stabilisert objektiv, så 18-55mm hadde vært prima. Send meg en PM, så finner vi ut av noe. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Herregud, tenk at det skuddet traff på 40 minutter... Ikke dårlig 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) X-T2 er nå lansert. Dato og priser er pr nå ukjent. Endret 7. juli 2016 av polljen Lenke til kommentar
jgranseth Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 X-T2 er nå lansert. Dato og priser er pr nå ukjent. Fujifilm sier tilgjengelighet i september. Anbefalt utsalgspris på hus: 16 999 NOK Anbefalt utsalgspris på kit med 18-55mm: 19 999 NOK Anbefalt utsalgspris på batterigrep: 3299 NOK :-) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) X-T2 er nå lansert. Dato og priser er pr nå ukjent.Fujifilm sier tilgjengelighet i september.Anbefalt utsalgspris på hus: 16 999 NOK Anbefalt utsalgspris på kit med 18-55mm: 19 999 NOK Anbefalt utsalgspris på batterigrep: 3299 NOK :-) SF; kr 17095 http://www.scandinavianphoto.no/produkt/1014147679/fujifilm/x-t2-kamerahusJP; kr 16999 http://www.japanphoto.no/fujifilm-x-t2-kamerahus-sort-fujifilmxt2#.V37EEpAzerU Endret 7. juli 2016 av smort1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Fujifilm sin "reviderte" Roadmap for XF-objektiver. (NB! Facebook-link) To lette/kompakte f/2-objektiver med brennvidder på 23mm og 50mm. I tillegg en 1:1 Makro 80mm f/2.8 (erstatter tidligere planlagte 120mm f/2.8) Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 23f2 wr er interessante greier, selv om jeg allerede har 16f2 og 35f2, samt 15-55f2.8. Det er litt av en skjebne å være på optikkjøret! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Faen, nå må jeg virkelig komme meg av ræva å finne et nytt kamera, for nå skjer det ting, og mitt X20 gjør ikke jobben - særlig med tanke på at jeg har fire eller fem linser i dette systemet som støver ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå