polljen Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg fikk min på onsdag Ser veldig bra ut så langt. Gikk meg en tur i Bergen sentrum på fredag og testet det litt. Det høres bra ut. Nå har Fotovideo forskjøvet den usikre leveringsdatoen fra 5. sept til 1. okt, dessverre. Skulle gjerne hatt det til oktoberfesten her på Akam. JapanPhoto har det i sølv, men jeg liker ikke den fargen på objektiv. Forfengelig av meg? Sannsynligvis, men det ville blitt et irritasjonsmoment. Cyberphoto (Sverige) har den svarte versjonen inne, men de få (varierte) tilbakemeldingene om denne butikken på prisjakt gjør meg usikker. Er det noen her som har erfaringer med Cyberphoto? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) FV har 20% rabatt på utvalgte Fuji-objektiver 27.08.-07.09.14; http://www.fotovideo.no/Kampanjer/Tilbud_Fujifilm_optikk Endret 29. august 2014 av smort1 Lenke til kommentar
KurtAL Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) -løst- Endret 4. september 2014 av KurtAL Lenke til kommentar
KurtAL Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Er nå blitt eier av X-T1 med kit 18-55 samt Zeiss 12mm og Zeiss 32mm. Så vil nå tiden vise om jeg blir en lykkelig eier. :-) Skal prøve meg litt frem, er såpass usikker på om X-T1 passer mitt bruk så jeg kjører "dobbelt" med D600. Så har jeg også Nikon 1 V2(perfekt familiekamera og tur kamera). Blir vel får mye med 3 systemer på sikt. Så jeg får se hva jeg ender opp med. Første inntrykkene er positive. Bildekvalitet i toppklasse, (tror ikke bildekvaliteten ligger langt bak D600. Skal kjøre side by side test ila helgen.) Vanvittig bra elektronisk søker. Stor og lys. Likte fokus assist bra. Særlig når jeg skulle sjekke skarphet på eksponering. "God følelsen" er absolutt til stedet når jeg skrur på 12mm Zeiss. Stilfull kombo, Designperle :-) Det jeg ikke likte er grepet. Selv Nikon 1 V2 har et bedre grep etter min mening. Finnes det noe ekstra stasj som gjør at grepet blir litt større? Betjeningshjulene er heller ikke noe særlig bra. Tar i mot gode tips med takk :-) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Du kan jo kjøpte til et vertikalgrep, med eller uten batteri. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du valgte 32mm i stedet for 35mm. Lenke til kommentar
KurtAL Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du valgte 32mm i stedet for 35mm. Det var fordi at jeg "nesten" fikk 32mm med på kjøpet når jeg kjøpte 12mm Zeiss. Betalte kr 8000,- får begge objektivene inkl frakt. Hadde jeg ikke fått 32ern så billig så hadde jeg ikke kjøpt det. Lenke til kommentar
KurtAL Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Flott kombo :-) Tysk Ingeniørkunst møter Japansk Ingeniørkunst Endret 5. september 2014 av KurtAL 1 Lenke til kommentar
KurtAL Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg har forsøkt og bruke blitztrigger på X-T1. Samme trigger som jeg bruker til D600. Men blitzen ville ikke fyre av. Det så ut som at kontakten passet overens, men jeg sjekket det ikke 100%. Er det noe med innstillingene på kamera eller må jeg kjøpe et eget "trigger" system til X-T1? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 De bruker vel Canon-kompatibelt system, så det vil nok ikke funke med Nikon, nei. Lenke til kommentar
KurtAL Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hmm.. studioblitzene i fotoklubben sitt studio har blitztrigger som både tar Canon og Nikon. Trudde de gjaldt det samme med mine triggere. I denne Ebay annonsen så ser det ut som de bruker samme trigger til 4 forskjellige fabrikater http://www.ebay.com/itm/Wireless-Flash-Trigger-Receiver-for-CANON-NIKON-PENTAX-FUJIFILM-/251065154023?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a74a639e7 Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Se litt på menyen, trykk Q og velg "Flash mode" . Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Har brukt både Canon-, Nikon- og Yongnuo-blitser på Fuji-husene jeg har/har hatt, så mistenker en instilling i "Flash mode", ja. Lenke til kommentar
TorsteinG Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Jeg har yongnuo 560ii blitser for Nikon, disse fungerer perfekt på X-T1 og X100S om du setter de rett på kamera. Triggerne fra Yongnuo som vel heter 603 har jeg også endel av og de for Nikon fungerer ikke på Fuji, derimot så fungerer 603 for canon så da sitter jeg med Nikontriggere på blitsene og Canon for å bruke på kamera. Skyport for Elinchrom som jeg også har har jeg testet med både nikon, fuji og Leica og det fungerer selvsagt perfekt. Tror de triggerne er mye enklere enn speedlighttriggere Endret 10. september 2014 av TorsteinG Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Og alt dette fungerer med lysmåling og automatikk? Lenke til kommentar
TorsteinG Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Fungerer manuelt, ikke TTL Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Svært imponernede Firmware upgrade til Fujifilm X-T1 på vei i desember, med flere funksjoner jeg har ønsket meg helt siden X-Pro1 i 2012 Hør bare: Exciting firmware update coming December 2014 (X-T1 Graphite Silver and X-T1 Black) Fujifilm will release a free, comprehensive firmware update in December 2014 specifically for the new FUJIFILM X-T1 Graphite Silver and the original X-T1 Black that will give users exciting new features and controls to dramatically enhance their X-T1 shooting experience, including: 1. AF Area direct selection – Users can select the focus area with the 4-way controller, without pressing the Fn Key. 2. Function replacement for the AE-L/AF-L buttons - The currently locked AE-L/AF-L button function will now be interchangeable, depending on the user's preference. 3. Focus Area size variability during MF – Users will be able to change the focus area in Manual mode during One Push AF with the AF-L button. 4. Macro Mode direct selection – Users will be able to directly turn ON or OFF the Macro function in Auto Focus mode to expand the distance measurement range to the short-distance range. This will be possible without accessing the pop-up menu screen. 5. Q Menu customization - The update will render the items and layout of the Q Menu, used for quick access of frequently-used items, changeable to the user's preference. 6. Video frame rate selection - In addition to the existing 60fps and 30fps selections, 50fps and 25fps, as well as a 24fps selection will become available to users. 50fps and 25fps allow video editing in the PAL region, such as Europe and elsewhere, without converting the frame rate. The 24fps will offer movie-like video capture and play back. 7. Video manual shooting – Users will be able to select ISO sensitivity prior to shooting videos, as well as adjusting the aperture and shutter speed during video shooting. 8. Phase Detection AF support for One Push AF - With One Push AF, operated by pressing the AF-L button during manual focusing, the update will enable Phase Detection AF with quicker focusing speeds. 9. Metering area focus area interlocking - The update will enable users to interlock the AF area position with the metering area when spot metering is selected. 10. Expansion of the Program Shift setting area - The update will enable the current Program Shift, in which the low-speed side is 1/4 second, to be shifted to a maximum of 4 seconds. Link: http://www.dpreview.com/articles/1331072850/fujifilm-offers-silver-x-t1-and-firmware-update Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Fungerer manuelt, ikke TTL Alt lysutstyr fungerer vel manuelt - om ikke out of the box, så ved enkle utløsere. Problemet er å få det til å fungere automatisk. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Og i tillegg til min lange liste over får X-T1 også electronic shutter gir lukkertid så kort som 1/32000 sec! Da blir det å kunne skyte med stor blender med 56mm'n også i penvær Samt at elektronisk lukker gjør det totalt(!) lydløst. Flott i settinger der man ikke vil forstyrre! Endret 10. september 2014 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Svært imponernede Firmware upgrade til Fujifilm X-T1 på vei i desember, med flere funksjoner jeg har ønsket meg helt siden X-Pro1 i 2012 Hør bare: Samt at elektronisk lukker gjør det totalt(!) lydløst. Flott i settinger der man ikke vil forstyrre! Flott "julegave", det der! Endret 10. september 2014 av smort1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå