KnutW Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Gjensidige har sett frist for å få utbetalt kundeutbyte til 1.november. Den som ikkje har gjort krav på dette ved å sende inn sitt kontonummer innan den datoen går glipp av dette utbyte. Fristen er sett "blant annet på grunn av vår rapporteringsfrist til skattemyndighetene" som det står på selskapet sine sider. Etter mitt vet er dette tull. Har ikkje Gjensidige kontonummer kan dei sende det på utbetalingsanvising eller trekkje det frå på neste faktura. Eller kundane kan rett å slett ha beløpet tilgode. Dei kan rapportere til skattemyndighetene like godt om beløpet er tatt ut eller ikkje. At kundane må skatte av beløpet utan at det er tatt ut blir kundane sitt problem, ikkje Gjensidige sitt. Har Gjensidige heimel i nokon lov til å nekte kundane utbyte om dei ikkje har opplyst om kontonummer eller kan kundar som har gått glipp av utbyte gjere krav på det i ettertid? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg vet ikke om dette er lovregulert annet enn de vilkår man har godtatt ved inngåelse av kontrakt. Uansett bør ikke dette være noe problem, da det bare er å oppgi kontonummer innen fastsatt dato. Det vil jeg tro er utbyttemottakernes plikt og så lenge Gjensidige opplyser klart og tydelig om dette ser jeg ingen problemet med den praksisen. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Gjelder dette det "visa-kortet" jeg fikk tilsendt for en god stund tilbake? For jeg fikk 800,- tilsendt som et visakort, og det står en annen utløpsdato på kortet. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Jeg har ikke hørt noe om dette fra Gjensidige i år Edit: Glem det, jeg fikk pengene i mai Endret 13. oktober 2012 av Jason Something Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Du må selv gjøre krav på ditt utbytte. Dette er vel kun et tilbud til kundene, og ikke noe du har krav på i hvilket som helst selskap. Gjensidige bestemmer derfor selv sine vilkår. Jason: Du blander sammen aksjeutbytte med kundeutbytte. Gjensidige deler i tillegg til vanlig aksjeutbytte av overskudd til sine aksjonærer, ut kundeutbytte til deres skadeforsikringskunder gjennom Gjensidigestiftelsen som eier 63% av ASA'et. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå