tepe2 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 http://www.dustinhom...artpage_datorer Gjør deg selv en tjeneste å gå for en maskin uten optisk drev:P De få gangene dfu trenger det kan du som tidligere nevnt bruke en ekstern dvd-spiller. Må innrømme at denne ser bra ut. Men er 16 GB SSD nok? Skal ikke operativsystem og programmer være på SSD, og lagring av musikk, film m.m. på harddisken? Uansett, ifall hun klarer seg med en ekstern leser, så kan vel denne være ett kjempevalg? Hva synes dere andre om det? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Omnithunder, ikke ta deg nær av at jeg ikke liker HP. Og i samme slengen, føy Fujitsu til listen over merker jeg ikke vil ha. Og kanskje til og med Dell. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke er bra, men det betyr nødvendigvis at jeg ikke vil ha dem:) Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Må bare legge til en ting her: Dersom vi IKKE kjøper med optisk drev, så åpner det seg vel ett hav av muligheter. Og da er jeg lite villig til å gå for annet enn først og fremst ASUS, og muligens den Samsungen. Hadde vært greit å kunne stå igjen med to valg til slutt, det antatt beste valget med optisk drev, og et skikkelig bra valg uten. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 http://www.dustinhom...artpage_datorer Gjør deg selv en tjeneste å gå for en maskin uten optisk drev:P De få gangene dfu trenger det kan du som tidligere nevnt bruke en ekstern dvd-spiller. Må innrømme at denne ser bra ut. Men er 16 GB SSD nok? Skal ikke operativsystem og programmer være på SSD, og lagring av musikk, film m.m. på harddisken? Uansett, ifall hun klarer seg med en ekstern leser, så kan vel denne være ett kjempevalg? Hva synes dere andre om det? 16gb med SSD på den maskinen fungerer som et mellomlager for HDD'n. I praksis fungerer opplegget som en hybriddisk, men siden SSD delen er loddet fast til hk kaller de det naturlig nok en egen SSD. Langt i fra et like raskt system som en ren SSD, men mye raskere enn en ren mekanisk disk. Jeg mener at den maskinen til den prisen er et kupp. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Omnithunder, ikke ta deg nær av at jeg ikke liker HP. Og i samme slengen, føy Fujitsu til listen over merker jeg ikke vil ha. Og kanskje til og med Dell. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke er bra, men det betyr nødvendigvis at jeg ikke vil ha dem:) Sleng med Lenovo, så har du utelukket de største leverandørene til bedriftsmarkedet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Omnithunder, ikke ta deg nær av at jeg ikke liker HP. Og i samme slengen, føy Fujitsu til listen over merker jeg ikke vil ha. Og kanskje til og med Dell. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke er bra, men det betyr nødvendigvis at jeg ikke vil ha dem:) Sleng med Lenovo, så har du utelukket de største leverandørene til bedriftsmarkedet. Du har noe i det du sier, og han har noe i de han sier, HP og Fujitsu ville jeg ikke hatt selv heller, pga. bygge kvalitet på dem jeg har vært borti Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Omnithunder, ikke ta deg nær av at jeg ikke liker HP. Og i samme slengen, føy Fujitsu til listen over merker jeg ikke vil ha. Og kanskje til og med Dell. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke er bra, men det betyr nødvendigvis at jeg ikke vil ha dem:) Sleng med Lenovo, så har du utelukket de største leverandørene til bedriftsmarkedet. Du har noe i det du sier, og han har noe i de han sier, HP og Fujitsu ville jeg ikke hatt selv heller, pga. bygge kvalitet på dem jeg har vært borti Da har du nok vært borti "hjemme-serien". Uansett, lykke til med PC valg basert på ukvalifisert synsing. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Hva med disse: http://www.netonnet....174183&x=61&y=8 Hvordan står de seg i forhold til Samsungen? Begge er uten opt.drev. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Annen og bedre Samsung som slår de du har linket til: http://www.multicom.no/5-serien-Ultrathin-13e3-Matt-LEDe-AMD-A6-4455Me-4GBe-500GBe-Radeon-HD7500Ge-BTe-Windows-7-Home-Premiume-1e4-kge-Titan-SAMSUNG/cat-p/c100559/p4926391 Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Annen og bedre Samsung som slår de du har linket til: http://www.multicom....100559/p4926391 Hva er den bedre på? Ser at den er billigere. Men de andre to har SSD, uten at jeg vet om det er av type "mellomlagring". Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Kraftigere CPU og GPU For mellomlegget kan du kjøpe 256GB SSD https://prisguiden.no/produkt/samsung-ssd-830-series-256gb-151499 De to andre har nok SSD Cahce Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Ok, har nå kommet ett lite steg videre. Jeg slår fra meg tanken om en ren SSD-løsning. De rimeligste starter på rundt 7.000,- (de merkene som er aktuelle). Det blir harddisk OG optisk drev. Og da gjerne Samsung eller ASUS, kanskje Sony. Hva bør jeg se etter? BT og USB 3.0 og HDMI er vel dumt å velge bort? Noen som har bedre forslag enn den Samsungen som Marius linket til i starten av tråden? http://www.prisguide...0v3a-s06-161315 Når man sammenligner Samsung med Sony og ASUS ser det ut til at Samsung byr på mest prosessorkraft. Er det vesentlig forskjell på Core i3 og Core i5? Når det står at pc har DVD+RW, kan man da se Blueray-film på den? Nå vil jeg gjerne nærme meg ett endelig valg, fordi jeg muligens snart skal se på ny stasjonær til meg selv. Den tråden blir kanskje litt lenger enn denne. Skal ha noe over budsjett. Endret 14. oktober 2012 av tepe2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det vesentlig forskjell på Core i3 og Core i5? Core i3 holder plenty til skissert bruk, men Core i5 er vesentlig bedre ved tyngre oppgaver. Når det står at pc har DVD+RW, kan man da se Blueray-film på den? Nei. Du finner ikke PC med 13,3" og Blu-ray i nærheten av denne prisklassen. Du kan rippe Blu-ray til fil på en annen PC, og deretter spille av fra fil. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Takker for de opplysningene Omnithunder! Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Faen, det ser jo ut til at den mangler USB 3.0 Er det ikke litt dumt å kjøpe uten? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Faen, det ser jo ut til at den mangler USB 3.0 Er det ikke litt dumt å kjøpe uten? Hva skal du med USB3? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det ikke dumt å kjøpe en bærbar som forhåpentligvis skal vare noen år, uten de nyeste standarder for overføring? Vet ikke pr. nå hvorvidt hun får bruk for det, men det er vel ikke akkurat utenkelig? Blir vel flere og flere enheter etter hvert som støtter USB 3.0? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Er det ikke dumt å kjøpe en bærbar som forhåpentligvis skal vare noen år, uten de nyeste standarder for overføring? Vet ikke pr. nå hvorvidt hun får bruk for det, men det er vel ikke akkurat utenkelig? Blir vel flere og flere enheter etter hvert som støtter USB 3.0? Ja, men i så fall burde du kjøpe en med thundrtbolt, hvis det har kommet til laptop enda... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Du klarer deg fint uten USB 3.0. Du må ta i betraktning at du befinner deg i en lav prisklasse hva gjelder 13,3". Samsung'en er et godt valg, selv om jeg nok heller ville valgt HP ProBook'en. Den har bedre byggekvalitet, bedre kontrast og jevnere bakgrunnsbelysning på skjermen, bedre touchpad, mindre støy og varme, samt USB 3.0. I tillegg får du med 3 års neste dag på stedet-support. Samsung'en har noe bedre ytelse, men dette vil du ikke merke ved vanlige oppgaver som surfing, kontor og HD-avspilling. NVIDIA Optimus teknologien på denne PC'en fungerer ikke alltid like feilfritt, og skjermkortet er uansett av det svakere slaget for spill. For begge PC'ene vil du ha angrerett, slik at du faktisk kan prøve deg frem selv (så fremt du kjøper på nettet). Husk bare at PC'en må leveres tilbake i tilsvarende stand som du mottok den, så ta godt vare på innpakningen. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Takker. Skal snakke med henne senere, og regner da med at det blir Samsungen dersom ikke noen kommer med et noenlunde greit alternativ, som ikke går over 6.000,-kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå