Gå til innhold

[Løst] Kjøpshjelp. Bærbar 13,3", allround/hjemmebruk, budsjettmod, må ha dvd/blueray-spiller.

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bærbar til samboer.

Det må være en 13". (14" kan kanskje vurderes). Gjerne Asus, som jeg har en viss tillit til. Må ha optisk drev, dvd/blueray.

Blir vel vanlig hjemmebruk. Ikke mye kraftbehov eller tung spilling. Prisen er jeg litt usikker på, men bør være blant de rimeligere i denne kategorien.

Tar gjerne imot tips. Har en liten følelse av at det ikke er veldig mye å velge mellom her.

Lagt til: Bør vel absolutt velge SSD idag?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kommer til å bli vanskelig dette. Kjenner ikke til om Samsung er bra på bærbar. Den mangler ved SSD?

Uansett, takk for tips. Får se om denne kan være aktuell eller ikke.

Og forresten, bra batterilevetid er også en fordel.

Lenke til kommentar

Jeg ville droppet bluray/dvd-drev. Helt seriøst. Fokuset fra produsentene nå er å få ned vekt og tykkelse, og det er i de modellene de legger mye ytelse, og har høy nok produksjon til å få ned prisen.

Så kjøper du deg en slim ekstern dvd-brenner til 400,- som går på USB-strøm, når du faktisk har et behov.

Lenke til kommentar

Takker for innspill her.

Når det gjelder prisen, så betaler jeg gjerne 5000 for hva enn vi måtte ende opp med. Kanskje strekker jeg meg til 6000. Så prisen er ikke låst.

Ønsker helst fortsatt med ferdig innstallert SSD.

Når det gjelder å kjøpe uten DVD-drev, så er det et bra tips. Jeg kjøpte til meg selv uten for 2-3 år siden, en ASUS 13". Knallkjøp. Men hun vil aller helst for ikke å si absolutt ha DVD-drev. (Reise, barn, lett å sette i en barnefilm m.m.) Kan selvfølgelig snakke litt med henne om dette og høre om det kan være aktuelt med en ekstern.

Lenke til kommentar

Hva med denne her?

http://www.netonnet....9v/170339.3003/

Den er bilig har i7 hvis noen tunge oppgaver

egner seg ikke til tung spilling siden det er GPU.

Den har 500gb som jeg tviler sambo kommer til å overgå

(du akn alltids kjøpe med en ekstern harddisk)

Den har usb 3.0 som gjør at hvis du skal bruke veldig mye blu ray/dvd kan du bare koble på en sånn som noen tidligere har evt i tråden

og den er 15,6''

Under 5K

Later du ned VLC kan du bare spille av filmene der siden den tar allt!

Endret av Jonna4
Lenke til kommentar

13" står fast. Kan kanskje til nød, hvis alt annet er fantastisk, strekke meg til 14". Men det er ikke klarert med henne.

Bor i liten by, så det med å se i butikken først er liten vits i. Lite utvalg. Men dette med størrelse og tynne bærbare vet hun litt om. Så det poenget skjønner hun.

Når det gjelder merker, så er dessverre HP og Acer helt uaktuelle.....og det er det JEG som sier, ikke hun :)) Kjøper ikke det om hun klorer seg bortover gulvet og trygler :) He he. Litt synd kanskje, for spesifikasjonsmessig vs pris er de sikkert greie.

Lenke til kommentar

Når det gjelder merker, så er dessverre HP og Acer helt uaktuelle.....og det er det JEG som sier, ikke hun :)) Kjøper ikke det om hun klorer seg bortover gulvet og trygler :) He he. Litt synd kanskje, for spesifikasjonsmessig vs pris er de sikkert greie.

Håpløst utsagn. HP har i en årrekke vært verdens største leverandør av PC'er. Du må også skille mellom "hjemme-serien" og "forretnings-serien". HP ProBook har utmerket byggekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...