Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] AKG Q701

Anbefalte innlegg

EDIT: Etter litt om og men har jeg falt på Beyerdynamic DT 770 Pro 80ohm, men jeg takker deg for svarene dine Lakrisbåt.

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe ett av disse, men lurer på om det er noe som er bedre til lik eller lavere pris.

De skal brukes til både spill og musikk.

Av sjangere går det i Rock, Metal, Punk, Dubsteb og Dark Cabaret.

Komfort er viktig, da de kommer til å bli brukt mye i flere timer i strekk.

Om jeg kjøper disse kommer jeg til å kjøpe ett Asus Xonar Essence STX lydkort med headphone amp.

Sitter på onboard med ett Sennheiser HD 428 nå.

Takker for svar, om det er noe andre detaljer dere trenger å vite så bare si ifra.

Endret av Felnahkriin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du tester dem ut før du går til innkjøp.Har du hørt AKG sine Q/K70X ? Til rock passer dem bra, men til dubstep så er ikke det en god hodetelefon i mine øyne. Du trenger en skikkelig potent forsterker for å drifte dem skikkelig. Selv med EQ blir AKG sine for nøytrale for min smak. Men så klart dersom du like Uber nøytrale hodetelefoner så får du en skikkelig god hodetelefon.

Lenke til kommentar

Står de har en impedans på 62Ohm, lydkortet jeg tenker å kjøpe skal kunne dra hodetelefoner med 600Ohm så da er nok ikke det noe problem. Om du ikke mener noe helt annet da, er ikke så godt satt inn i lyd.

Noen som har noen andre forslag?

Hodetelefoner som passer til all slags musikk er vel ikke så lett å finne, men legger mest vekt på rock/metal. Dubstep legges helt til side om rock/metal kommer ut bra, hører uansett mest på dubstep gjennom høytalere uansett da det blir slitsomt med hodetelefoner.

Lenke til kommentar

ohm forteller ikke alltid hvor mye trøkk en forsterker klare å levere. En må se på hvor mange miliwatt forsterkeren klarer å levere til de ulike omhene. Det blir litt samme som hjemmekino-watten til elkjøp. De kan reklamere med 1000 watt, men ser du bakpå strøminputen så klarer den bare å trekke 300 watt inn.

Har du hørt på Q701? Vil bare anbefale deg å lytte til dem først. Hodetelefonen har som sagt en veldig nøytral lydsignatur som kan bli veldig kjedelig for mange. Selv har jeg Q701 og synes det er en veldig god hodetelefon, men kjedelig i lengden og lite spennende på musikk som krever bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...