screenman Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg får ofte ulike resultater på vekten når jeg veier meg. Jeg kan ta et eksempel fra igår; Jeg gikk opp på vekten 3 ganger, men fikk forskjellige resultater alle 3 gangene. Alt ifra 90-92kg. Dette gjør så jeg ikke vet hva som er det riktige. Dette er en digital vekt jeg har. Hvordan burde jeg stå på vekta for å få et så riktig resultat som mulig? Og når på døgnet burde man egentlig veie seg for å få det så riktig som mulig? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Stå mest mulig rett opp ned på vekta, ikke beveg deg, og ha minst mulig kler på deg som mulig. Da skal vekta vise hvor mye du veier "akkurat da", uanvhengig av når på døgnet det er. For min del er det ikke uvanlig at vekta varierer med en kilo eller halvannen alt etter når på døgnet det er. Slik er det bare. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Who cares hva man egentlig veier? Unyttige data. Endret 13. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Skaff deg en bedre vekt. Man får hva man betaler for. Forøvrig er det enklere og mernøyaktig å se på hvordan klærne dine sitter for å se om du har gått opp eller ned, som nomore påpeker så kan det lett variere mellom 1-2 kilo i løpet av døgnet.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jeg får ofte ulike resultater på vekten når jeg veier meg.Og når på døgnet burde man egentlig veie seg for å få det så riktig som mulig? Som BuffyAnneSummers sier, kjøp deg en bedre vekt. Vekten din er heller ikke mer eller mindre "rett" forskjellige deler av døgnet, du veier alltid det du veier. Skal du sammenligne målinger bør derimot alle målingene bli gjort under samme forhold. Den tiden på døgnet som for de fleste er likest fra dag til dag er nok på morgenen mellom en eventuell tur på toalettet og frokosten. EDIT: Vekten jeg bruker (på treningssenteret) viser to desimaler, oppdateres hvert sekund og viser forskjell på 50-100 gram for hver måling når jeg står helt i ro. Endret 14. oktober 2012 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Som andre påpeker vil vekten din variere i løpet av døgnet, dette har med flere faktorer å gjøre: - hvor mye/lite du har spist - hvor mye/lite du har drukket (mengde vann i kroppen) - om du har vært på toalettet eller ikke Scooby har en video som viser problemet med å veie seg her: -Deluze Edit: videoen dukker opp 2 ganger ser jeg, noen forslag til hvordan jeg endrer dette? Endret 14. oktober 2012 av Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå