*F* Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei. Husker jeg så noe en plass man kunne sette på tuppen av eksospotta på bilen og få en mer "sprek" lyd, noen som vet hvor dette kan skaffes? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Så en bruke sånn man dunker inn som en fløyte og da røk hele motorblokka. Det du mener er vel en større del som lager en grommere lyd? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Så en bruke sånn man dunker inn som en fløyte og da røk hele motorblokka. Det du mener er vel en større del som lager en grommere lyd? er noe sånne greier jeg mener ja, dog ønsker jeg ikke å ødelegge motorblokka. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Tviler på at motorblokka røk av å bruke en sånn eksosfløyte. Denne fyller nesten ingenting i potta, så eksosen fløder like godt som normalt, selv om den sitter der. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Prøvde selv på min bil en gang. klarte ikke starte den. Er nok forskjell i kvaliteter. Kjøpte min på "tiern" på strømmen storsenter. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Noen som har noen linker? Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317844 Utrolig harry produkt :-) Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 http://www.torshovbi...varenr=17317844 Utrolig harry produkt :-) Er ikke alt, som ikke er funksjonelt, til bil, temmelig harry?? XD Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Som Dusken sier, en ny lyddemper er nok det du ønsker. Har du en forholdsvis kraftig bil fra før av kan du bytte ut lyddemperen til en med større enderør. Det er liten vits i å skifte kun lyddemper dersom du har en slapp bil, da blir fort lyden falsk og bråkete. Her vil du nok se bedre resultater ved å skifte hele eksossystemet. Poenget vil, som du sier, være at bilen skal låte tøffere, og da er det fint om den matcher resten av bilen. Ergo, velg en som står i stil med bilen størrelsesmessig. Jeg venter for tiden på en ny lyddemper til min egen bil, men dette er fordi den gamle var rusten. For å få tilbake litt av glansen på hekken, gikk jeg for en skrå 90mm i ekte Alfa Duetto-stil, slik som på bildet under. Synes å passe godt på 156 og, også opprettholder jeg "tradisjonen" med skeiv potte samtidig :-) Duetto: Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Nice, må skaffe seg en sånn. Noen som kjenner til den reele rissikoen ihht skader på motor eller bil generelt? til info har jeg en 100hk 1.6 passat 2000 mod Endret 22. oktober 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Nice, må skaffe seg en sånn. Noen som kjenner til den reele rissikoen ihht skader på motor eller bil generelt? til info har jeg en 100hk 1.6 passat 2000 mod Ingen garantier men tror du kan lenne deg godt tilbake og nyte lyden av turbo monteringen din viss det produktet bare dekker en liten del av enderøret. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kjør på. Så kanskje du blir like kul som Bubb Rubb og søstra. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Bruk heller pengene på ett klistremerke du kan ha på siden eller bak, mye kulere. Bilen høres verken kulere eller fetere ut, bara jalla. https://www.youtube.com/watch?v=oeCAtHzrWB0 Men, vil du leke at du har fet lyd, på bekostning av faktisk ytelse, så kjør på :nei2: Lenke til kommentar
B25S Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Går det virkelig på bekostning av ytelse å ha en liten fløyte klemt fast på eksosstussen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Det blir jo mer motstand i eksosten. Hvor mye ytelsen går ned vil nok variere. Usikker på om det er merkbart... Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Her blir det redusert ytelse, ja. Men nå blir du vel bare å kjøre på 1. og 2. gir for å høre på lyden, så det er vel ikke noe problem :-) Lenke til kommentar
B25S Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Er nok neppe noe særlig til motstand at det er merkverdig. Hvor mange hester har disse rånebilene da? Alt fra 50 til 150? Så en Primera 1,6 liter med en slik fløyte ista. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Tror nok du får vesentlig grommere lyd ved å montere powerfilter istede for en liten fløyte. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Tror nok du får vesentlig grommere lyd ved å montere powerfilter istede for en liten fløyte. Og ikke minst kommer lyden fra riktige enden av bilen da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå