smort1 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 kl.08.08 den 11.10.2012! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Håper du har rett Svein og nyt finværet ! Snø er ikke akkurat det vi trenger nå..den er ventet imorgen her på østlandet Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Kjempe flott bilde :-) Liker veldig godt denne lagvise oppbyggingen med slike rause fjell på toppen som svøper seg i vakkert dempet lys. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Håper du har rett Svein og nyt finværet !Snø er ikke akkurat det vi trenger nå..den er ventet imorgen her på østlandet TAkker, Terje! Litt i tidligste laget med snø nå ja... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Kjempe flott bilde :-) Liker veldig godt denne lagvise oppbyggingen med slike rause fjell på toppen som svøper seg i vakkert dempet lys. Takker, Jentungen2! Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Kæmpeflott stemningsbilde Svein og med den kommentaren ønsker jeg god helg med elg? eller kanske reker? Skål Leif Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Liker å se hvordan tåka ligger som et lag og utgjør en fin mellomgrunn. Her har du et motiv som gjerne lurer automatikken i kamera pga overveiende mye lyse toner som utgjøres av snø og tåke samt himmel. Kamera blander ihop dette til ei røre og tror det er midt i mellom svart og hvit, altså 18% grå som det også heter. Det samme resultatet får du om du tar bilder i rent snølandskap og vil derfor gjøre at bildet blir undereksponert. I dette bildet så er kun ca 70% av toneomfanget utnyttet. Komposisjonsmessig så "henger" bildet og kunne vært tjent med en forgrunn, samt at du lukker bildet i siden(e). Dette kan du jo gjøre med en mørk vignettering og det vil igjen føre til at blikket holder seg i bildet og ikke driver hvileløst fram og tilbake. mvh Birger Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Kæmpeflott stemningsbilde Svein og med den kommentaren ønsker jeg god helg med elg? eller kanske reker? Skål Leif Takker, Leif! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Liker å se hvordan tåka ligger som et lag og utgjør en fin mellomgrunn.Her har du et motiv som gjerne lurer automatikken i kamera pga overveiende mye lyse toner som utgjøres av snø og tåke samt himmel.Kamera blander ihop dette til ei røre og tror det er midt i mellom svart og hvit, altså 18% grå som det også heter.Det samme resultatet får du om du tar bilder i rent snølandskap og vil derfor gjøre at bildet blir undereksponert.I dette bildet så er kun ca 70% av toneomfanget utnyttet.Komposisjonsmessig så "henger" bildet og kunne vært tjent med en forgrunn, samt at du lukker bildet i siden(e).Dette kan du jo gjøre med en mørk vignettering og det vil igjen føre til at blikket holder seg i bildet og ikke driver hvileløst fram og tilbake.mvhBirger Takker for en grundig og konstruktiv kommentar, Birger! Kjekt å få tilbakemeldinger, også om mangler ved bildet, og forslag til forbedringer o.a. Synes alltid det er interessant å høre andres meninger om f.eks. motivvalg/utsnitt mm. Andre ser ofte ting/muligheter en selv ikke ser med en gang - alltid noe å hente for de aller fleste av oss vil eg tru! PS! Og jeg er av de som ikke har noe imot å få kritikk på bilder lagt ut under evalueringsnivå "visning", selv om jeg selvsagt velger nivå "kritikk" for å si fra at jeg ber om å få kritikk.... Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Liker å se hvordan tåka ligger som et lag og utgjør en fin mellomgrunn.Her har du et motiv som gjerne lurer automatikken i kamera pga overveiende mye lyse toner som utgjøres av snø og tåke samt himmel.Kamera blander ihop dette til ei røre og tror det er midt i mellom svart og hvit, altså 18% grå som det også heter.Det samme resultatet får du om du tar bilder i rent snølandskap og vil derfor gjøre at bildet blir undereksponert.I dette bildet så er kun ca 70% av toneomfanget utnyttet.Komposisjonsmessig så "henger" bildet og kunne vært tjent med en forgrunn, samt at du lukker bildet i siden(e).Dette kan du jo gjøre med en mørk vignettering og det vil igjen føre til at blikket holder seg i bildet og ikke driver hvileløst fram og tilbake.mvhBirger Takker for en grundig og konstruktiv kommentar, Birger! Kjekt å få tilbakemeldinger, også om mangler ved bildet, og forslag til forbedringer o.a. Synes alltid det er interessant å høre andres meninger om f.eks. motivvalg/utsnitt mm. Andre ser ofte ting/muligheter en selv ikke ser med en gang - alltid noe å hente for de aller fleste av oss vil eg tru! PS! Og jeg er av de som ikke har noe imot å få kritikk på bilder lagt ut under evalueringsnivå "visning", selv om jeg selvsagt velger nivå "kritikk" for å si fra at jeg ber om å få kritikk.... beklager at jeg ikke så at du hadde lagt ut bildet under visningskategorien, Svein Magne - men jeg lover å skjerpe sansene Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) beklager at jeg ikke så at du hadde lagt ut bildet under visningskategorien, Svein Magne - men jeg lover å skjerpe sansene Ingen fare med det Birger, flott med kommentarer/kritikk uansett. Registrerer jo uansett, at evalueringsnivåene "flyter" her inne! Ser fram til at vi får en mer ensrettet BK! Endret 14. oktober 2012 av smort1 1 Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 oj oj oj så fantastisk fint Svein,bedre kan det vel neppe gjøres,farger,stemning,motiv...alt var bra 6 fra meg smil Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2012 oj oj oj så fantastisk fint Svein,bedre kan det vel neppe gjøres,farger,stemning,motiv...alt var bra 6 fra megsmil Takker, jeanetteroger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg