Winydancer Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Yo. Skriver her, istedefor å starte en ny tråd :-) Jeg er ~87 kg, ~178 høy og har en bilring som jeg vil ha bort til jul. Rekner med at jeg må ned ca 10 kg for at dressen skal sitte som et skudd på julaften, så målet er å være minst 80 kg da. Det gir meg 10 uker og ca 1 kg uken. Ifølge en slik måling skal jeg ha i meg 3000 kcal per dag. Jeg ønsker å legge meg på rundt 2000 kcal, og i tillegg trene 3 dager i uken. Vil jeg, med dette, klare målet mitt? Har litt spørsmål knyttet til spising og trening. Spising: Hvordan bør jeg spise? En standard dag hos meg er havregrøt til frokost rundt 8. Skiver med noe digg pålegg/ eventuelt en omelett til lunch rundt 12. Kylling/Spagetti etc lavkalori til middag rundt 4-5, og brød eller omelett til kvelds i 8-9 tiden. Så lenge jeg holder meg under 2000 kcal vil jeg gå ned i vekt? Bør jeg kjøpe proteinpulver som jeg mixer inni havregrøten, eller er det en tabbe? Trening: En standard trenedag hos meg involverer ro maskin, sykling, vektløfting osv... Jeg ønsker å bli kvitt magen og fettet mitt, er det en spesiell treningsform jeg burde sette hovudfokus på? Jeg ønsker ikke å miste muskelmasse så jeg burde vell holde den ved like? 30-45 min med jogging/sykling/roing og 15-20 min med vektløfting 3 dager i uken, høres det noelunde bra ut? Takk for hjelp, om noen gidder å gi meg noen raske svar ;-) Lenke til kommentar
War Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 2000kcal er 500kcal underskudd for deg som blir rett. De andre 500kcal må du trene for hver dag. Om du vil miste fett og ikke masse så må du ha 2-3 styrketreninger i uka sammen med 200g protein pr dag. Om du trenger proteintilskudd er relativt, en kyllingmiddag er kanskje 40g protein maks, så da blir det 5 middager og tiden det vil ta eller slenge litt pulver i maten/shake for å spare tid og penger. Man kan droppe proteinet, spise som før, forskjellen vil være mer sulten og noe av vektreduksjonen er muskelmasse som ryker. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 2000kcal er 500kcal underskudd for deg som blir rett. De andre 500kcal må du trene for hver dag. Om du vil miste fett og ikke masse så må du ha 2-3 styrketreninger i uka sammen med 200g protein pr dag. Om du trenger proteintilskudd er relativt, en kyllingmiddag er kanskje 40g protein maks, så da blir det 5 middager og tiden det vil ta eller slenge litt pulver i maten/shake for å spare tid og penger. Man kan droppe proteinet, spise som før, forskjellen vil være mer sulten og noe av vektreduksjonen er muskelmasse som ryker. Coolio, så da spanderer jeg litt proteinpulver på meg selv. Hvordan anbefaler du at jeg tar dette? I havregrøten om morningen? Eller en shake før/etter trening? Jeg trener minimum 3 ganger i uken. Gjerne 4 om det blir en fotballøkt også. Det er vell bra å ha 1-2 restureringsdager iløpet av en uke? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ta gram protein og del det på måltidene dine + trening. Det har ingen ting å si hvordan du tar det. Blir det havregrøt så regnes det som karb så da blir det evt en shake. Spiser du kjøttmiddag så blir det ikke noe og etter trening holder 30g pulver. Skal du ned i vekt så trener du for å beholde muskelmassen, det du kaller hviledager gjelder bare styrketreningen. Burde uansett bevege deg for 500kcal mer en idag disse dagene også. Om ikke annet en tur. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ta gram protein og del det på måltidene dine + trening. Det har ingen ting å si hvordan du tar det. Blir det havregrøt så regnes det som karb så da blir det evt en shake. Spiser du kjøttmiddag så blir det ikke noe og etter trening holder 30g pulver. Skal du ned i vekt så trener du for å beholde muskelmassen, det du kaller hviledager gjelder bare styrketreningen. Burde uansett bevege deg for 500kcal mer en idag disse dagene også. Om ikke annet en tur. Okei. Så det er samme "når" jeg tar det, bare jeg tar det iløpet av dagen? Har 1.5 time med ganske aktiv trening idag, hvor ca 40 minutter er løping og roing og resten er styrke. Har et "matbudsjett" som endte på ca 1600 kcal idag. Mao så har jeg "mistet" vekt idag? I teorien? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 1600kcal fra mat er 2-300 kcal forlite , iallefall om du trener kardio også. Men det kan jo passe om du ellers har en rolig dag, ikke jobber med noe tungt osv. Når du får i deg proteinen er ikke så nøye, men det går an å ta 10g før treningen og 20 etter eller litt etter kardioen. 2900 er ca ditt energiforbruk pr dag for å holde vekten. Du forbrenner vel 5-600 på trening og spiser 1600 og da er du nede i 700kcal hvor du skulle ha liggi på 1900 . Det høres ut som en oppskrift på å miste muskelmasse , med mindre du er veldig lite aktivt uten om trening. 1 Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 1600kcal fra mat er 2-300 kcal forlite , iallefall om du trener kardio også. Men det kan jo passe om du ellers har en rolig dag, ikke jobber med noe tungt osv. Student her. Dagen har vært mye sitting utenom en gåtur til/fra sentrum på tilsammen 30 minutter. Så på en treningsdag bør jeg spise mer enn jeg gjør på en dag jeg ikke trener? Og jeg bør ligge på 15-1600 kcal totalt på en dag? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Du bør ligge på kroppsvekten x 25 hver dag hele uka. Deretter må du trene / øke aktiviteten mer en du gjør til vanlig for 500kcal hver dag. De dagene du ikke trener styrke burde du også bruke 500kcal mer på valgfri aktivitet, alternativet er å kutte 500kcal i kosten, men da blir det lite mat så du ikke får i deg nok av det du trenger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå