EngineeringStudent Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 hei jeg er en litt tjukk fyr og prøver nå og gå ned i vekt. Går på treningsenter og motivasjonen er høy jeg løper for det meste 30 min (300 + cal) 2 ganger og 50 min (500+ cal) 1 gang i uka. Deretter trener jeg hard styrke.. forskjellig hver gang.. en dag biceps, skuldre, mage, osv... (følger plan) Men problemet er maten... Jeg prøver å spise sunt.. (moren min er veldig streng på dettei det siste). Til middag er det spinat, brokkoli, grønnsakssuppe osv... Men nå lurer jeg på hva av "pulver" anbefaler dette. Sånn man drikker før/Etter trening.. tenker ikke på YT, men mer på ting som kreatin, whey tech, osv... Jeg vil først og fremst gå ned i vekt ( ca 10 kg) og deretter få muskler... hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hvis du vil ha energibombe før trening bør du se på jack3d. Vet den har hjulpet meg ut av knipe mange en gang hvis jeg har gluppet et måltid. Fettet brennes vekk med jack3d. 1 Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Hvis du vil ha energibombe før trening bør du se på jack3d. Vet den har hjulpet meg ut av knipe mange en gang hvis jeg har gluppet et måltid. Fettet brennes vekk med jack3d. hvor selges disse da og hva er prisen? Kan vel prøve dette Endret 13. oktober 2012 av FutureTalkshowHost Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 hjelp mottas med takk Om du ikkje får i deg nokk protein (du trenger CA 150-200g pr dag), som tilsvarer ca 1kg med fisk/kjøtt/kylling, då kan du skaffe deg whey 100% protein. Ellers trenger ikkje du noe annet no. Du får minimalt med utbytte og sløser bort peng. Hvis du vil ha energibombe før trening bør du se på jack3d. Vet den har hjulpet meg ut av knipe mange en gang hvis jeg har gluppet et måltid. Fettet brennes vekk med jack3d. 1 servering med jack3d har vel rundt 25kcal? Det er dobbelt så mye kcal i eit eple Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 www.spisdegslank.no Har gått ned 18 kilo på 6 uker. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 www.spisdegslank.no Har gått ned 18 kilo på 6 uker. 3kg i uke? Dvs kcal underskudd på ca 3kcal/dagen?! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 1 servering med jack3d har vel rundt 25kcal? Det er dobbelt så mye kcal i eit eple Ja, men jack3d gjør at du ikke trenger å spise like mye. Du brenner fett 5 ganger fortere med jacked og en good treningsøkt. Helt ærlig så er det ideelt hvis du vil tape fett. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 1 servering med jack3d har vel rundt 25kcal? Det er dobbelt så mye kcal i eit eple Ja, men jack3d gjør at du ikke trenger å spise like mye. Du brenner fett 5 ganger fortere med jacked og en good treningsøkt. Helt ærlig så er det ideelt hvis du vil tape fett. Har du noe studie å vise til? Greit nokk at HR øker pga cafein o.l., men ikkje i nærheita til å doble forbrenninga ein gong... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Mindre mat inn = mer kalori ut. Det burde også du skjønne, cefey. Jeg kan vise til mine egne resultater. Du kan glatt gå uten mat leeeenge med jack3d men du burde å spise noe før treningen da. Ikke bare det at du kan, la meg utdype.. Du føler deg mindre sulten med jack3d. Altså rett og slett sultfølelsen går vekk og du har mere energi. Jeg kan sterkt anbefale pre-workout spesielt hvis du er interessert i å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Pre-workout er vel egentleg ikkje til å anbefale til overvektige folk. Utrente og overvektige får pulsen veldig fort opp. I kombinasjon med pre-work kan det føre til problemer... At du blir mindre sulten, kan hende. Men om han passer på kostholdet og holder seg til fast kcal-inn VS kcal-ut, så vil han i så fall ikkje merke noe forskjell i vektnedgang i alle fall. Men når alt det er sagt, så ja, 1.3 kan hemme sult, men det er ikkje meininga og er ikkje direkte sunt. Det er heller bi-effekt av jack3d. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Enig med cefey. + Rareste tråden jeg har sett. Til trådstarter , Ta vekten din og gang med 21-28 Mellom der er kcalunderskudd nok til 1 kg ned i uka. Hvor i de tallene kommer an på hvor aktiv du er / hard jobbing eller student ol. For eks 25kcal x vekta er et fint sted å starte. Da har du kcal inn pr dag. Av de sørger du for at 150-200g er protein ( 600-800kcal) og her kommer tilskudd inn. Blir det for mye protein / for mye kjøtt / for mye tid til å lage / dyrt kan du erstatte noe av det med et proteintilskudd for å gjøre det lettere. Resten av kosten blir da fett og karbohydrat. Da har du 500kcal i underskudd pr dag, oppå dette må du bevege deg for 500kcal ekstra pr dag. 3 av disse dagene burde være styrketrening så du beholder muskelmasse, de andre dagene kan være gå /jogg/løp/gruppetime . Da har du totalt minus 7000kcal i uka og spiser du nok protein + trener styrke så vil hele kg du taper være vann og fett. Mer magisk er det ikke, hva du spiser / bruker de kcal vil kun resultere i hvordan du føler deg/ metthet osv. Resultatet vil være det samme. Så begynn med den maten du har så kan du jo spise litt sunnere når du kjøper nye ting. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 www.spisdegslank.no Har gått ned 18 kilo på 6 uker. 3kg i uke? Dvs kcal underskudd på ca 3kcal/dagen?! Ligger på ca 1200-1300 kalorier dagen, og under ca 20 g karbohydrater per dag. Eneste trening jeg har, er endel gåturer, samt at jeg har det forholdsvis hektisk på jobb. Bortsett fra de første dagene, er jeg god og mett etter måltidene, så dette er på ingen måte noen selvpiningskur. Jeg tror mange overvektige kunne ha nytt godt av en slik kostomlegging. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Det skader jo ikke å beholde muskelmassen mens man reduserer fettprosenten. Da vil man forbruke mer kcal etterpå også og ikke legge på seg like lett. Men det krever jo styrketrening og nok protein og siden det inkluderer styrketrening så blir det også 100g karb automatisk. Jeg hadde ikke satt pris på 50/50 masse / fett når man går ned i vekt. Sånn covah beskriver er måten å kickstarte for de som er 110kg + Det er uansett lurere å endre livsstilen ( er en grunn til at man ble sånn ) og holde seg slank, en å gå på en "diett" for å så falle tilbake i gamle synder når man sliter med overvekt og ikke bare litt bulkefett hos en som trener på høyt nivå. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 En vanlig feil når man skal slanke seg, er at man bare spiser mindre. Kroppen vil da starte å fortære musklene i stedet for fettet. Når man er på en lavkarbo-kur, går kroppen inn i en ketose-tilstand, der fettet fortæres først, uten at muskelmassen påvirkes i like stor grad som med andre typer "sultekurer". Kuren jeg går på skal man gå på inntil man når en ønsket vekt, og deretter skal man spise "normal" lav-karbo mat. Dvs. at det først er en kickstart, og deretter en total kostomlegging samt "normal" trening. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 - Dei studier eg har set har konkludert med at muskler forsvinner i ca same tempo på lavkarbo som ellers med kcal underskud uten trening. Du bør vere litt skeptisk til kva du leser. Som sagt, for å gå ned så mye i fet, må du ligge på ca 3000kcal i underskud. Forbrenning til normalt man er på ca 2000-2500kcal/dagen. Du spiser 1200kcal. Ein gåtur på 1timer forbrenner rundt 300kcal. Du kan jo gjere matte selv, men du ser at tall som du kommer med, er ikkje i nærheita til å stemme. Det er 2 grunner til det. 1. Du mister ein del muskler også. 2. Du mister veldig mye vann pga du kutta ned karbo. Så selv om vekta har gått ned med 18kg, er ikkje fett-tap i nærheita av det. Du kan rekne deg å vere heldig om du mista 1/3 kg fett av det du oppga. Eg vil ikkje vere negativ, på ingen måte, eg vil heller hjelpe deg. Om du begynner å spise normal mat, utan å overspise, vil du legge på deg 5-6kg med vann med ein gong. Kun på det. Spis mye protein, leg inn tungt trening med vekter og du vil få bedre resultat. Kanskje VEKTEN vil ikkje gå ned like fort. Men fettet blir redusert bedre. I alle fall når eg skal slanke meg, det viktigaste er å redusere fett på kroppen, ikkje at vekta skal vise mindre. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Det er også ev av grunnen for at folk "legger på seg alle kg" igjen rett etter dietten. Det var ikke fett de hadde redusert. Siden man vil trene hardt og 100g karb blir et slags minimum så kan man jo etter det innen for kcal-rammen sin velge "høy" eller "lav"-karb med tanke på insulinresponsen / om man får energi eller føler seg slapp når man inntar karb. Her ligger vi 50/50 , men resultatene i fettnedgang vil være det samme / ene er ikke noe bedre en det andre for det man egentlig vil oppnå. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 - Dei studier eg har set har konkludert med at muskler forsvinner i ca same tempo på lavkarbo som ellers med kcal underskud uten trening. Du bør vere litt skeptisk til kva du leser. Vel, jeg kan bare fortelle hva jeg selv erfarer. Dvs. at svært mye av de kiloene jeg har tatt av er fett. Noe som synes svært godt. Forbrenning til normalt man er på ca 2000-2500kcal/dagen. Du spiser 1200kcal. Ja, og siden man i ketose forbrenner opplagret fett, får man resten av kaloriene man behøver fra kroppsfettet. Noe som igjen betyr at opplagret kroppsfett minker. Spis mye protein, leg inn tungt trening med vekter og du vil få bedre resultat. Kanskje VEKTEN vil ikkje gå ned like fort. Men fettet blir redusert bedre. Selvsagt vil trening redusere vekten, iom. at økt muskelmasse øker forbrenningen. Men som vi har vært inne på tidligere i tråden, er dette en svært god kickstart på vektreduseringen. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Ja, og siden man i ketose forbrenner opplagret fett, får man resten av kaloriene man behøver fra kroppsfettet. Noe som igjen betyr at opplagret kroppsfett minker. La meg ta det igjen? 1kg fett er 9000kcal. For å gå ned 3kg/uka, må du ligge 3850 kcal i UNDERSKUDD, kvar dag! Du spiser ca 1200kcal. Dvs totalt må du forbrenne 5000kcal pr dag. Normalt menneske forbrenner 2000-2500, alt etter kas job ein har, om ein går eller kjører te jobb, alder, muskelmasse på kroppen o.l. Men 2000-2500 treffer godt for, ja, 95% av befolkningen? Og resten har vel ikkje så store variasjoner. Om vi tar for oss at din BMR er på 2500kcal (dvs du er ung, aktiv, med mye muskler på kroppen, har fysisk jobb osv osv), MEN du har fortsatt 2500kcal du må forbrenne kvar dag for at tall skal stemme!!! Gåtur? ca 300kcal/timen. Dvs du må gå i rundt 8 timer pr. dag (ekstra, etter jobb!) for at det skal stemme. Evt. jogge i 5 timer kvar dag. Eit anna side av saken, er at du forbrenner muskler. Der er det i snitt 4000kcal pr kg muskler. Eller 50/50 mellom muskler og fett. (60/40? 30/70?) Dvs du må forbrenne mindre kcal for å få same vektreduksjon. Eller dehydrering, dvs du mister vatn, utan å ha reel vekttap. Din erfaring er veldig subjektiv, med mindre du har faktisk målt BF% heile veien. Og helst med litt meir avanserte utstyr enn badevekt, som ofte er veldig random. Har du målt BF% i det heile tatt? Eller antar du at det er fett som forbrennes? Altså som du ser av tall, er det så å si fysisk umuleg for deg å miste så mange kg fett, utan å ha ekstremt med trening. Du har tilnærma null trening. Selvfølgelig er det opp til deg, om du vil forandre på noe, eller om du vil fortsette med det du driver med. Einaste eg kan gjere er å gi deg råd, resten er opp til deg om du vil følge det eller ikkje. Endret 14. oktober 2012 av cefey Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ja, og siden man i ketose forbrenner opplagret fett, får man resten av kaloriene man behøver fra kroppsfettet. Noe som igjen betyr at opplagret kroppsfett minker. La meg ta det igjen? 1kg fett er 9000kcal. For å gå ned 3kg/uka, må du ligge 3850 kcal i UNDERSKUDD, kvar dag! Du spiser ca 1200kcal. Dvs totalt må du forbrenne 5000kcal pr dag. Normalt menneske forbrenner 2000-2500, alt etter kas job ein har, om ein går eller kjører te jobb, alder, muskelmasse på kroppen o.l. Men 2000-2500 treffer godt for, ja, 95% av befolkningen? Og resten har vel ikkje så store variasjoner. Om vi tar for oss at din BMR er på 2500kcal (dvs du er ung, aktiv, med mye muskler på kroppen, har fysisk jobb osv osv), MEN du har fortsatt 2500kcal du må forbrenne kvar dag for at tall skal stemme!!! Gåtur? ca 300kcal/timen. Dvs du må gå i rundt 8 timer pr. dag (ekstra, etter jobb!) for at det skal stemme. Evt. jogge i 5 timer kvar dag. Eit anna side av saken, er at du forbrenner muskler. Der er det i snitt 4000kcal pr kg muskler. Eller 50/50 mellom muskler og fett. (60/40? 30/70?) Dvs du må forbrenne mindre kcal for å få same vektreduksjon. Eller dehydrering, dvs du mister vatn, utan å ha reel vekttap. Din erfaring er veldig subjektiv, med mindre du har faktisk målt BF% heile veien. Og helst med litt meir avanserte utstyr enn badevekt, som ofte er veldig random. Har du målt BF% i det heile tatt? Eller antar du at det er fett som forbrennes? Altså som du ser av tall, er det så å si fysisk umuleg for deg å miste så mange kg fett, utan å ha ekstremt med trening. Du har tilnærma null trening. Selvfølgelig er det opp til deg, om du vil forandre på noe, eller om du vil fortsette med det du driver med. Einaste eg kan gjere er å gi deg råd, resten er opp til deg om du vil følge det eller ikkje. 1 kg fett er 7700 kcal, ikke 9000. Men ja, 3300 kcal underskudd hver dag er pretty much umulig med mindre du trener som Michael Phelps. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) 1kg fett er vel 9000 kcal, men på menskekroppen ca 7XXX kcal pga fettet er lagret med vann. Det er derfor 500kcal i underskuff i kosten og 500kcal underskudd med trening som gir 7000 i minus i uka setter 1.0000kg ned på vekten. Endret 14. oktober 2012 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå