Hotel Papa Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Var ute og lekte litt i går og ved en "hard" oppbremsing fikk jeg disse varsellampene. Stoppet, slo av motoren og lot bilen stå litt. Startet den så opp igjen, og da var de borte.. Noen som kan tenke seg hva det kommer av? Annet enn at det er en VW Endret 13. oktober 2012 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 ABS (anti-break system) slår inn når du bremser kraftig, for å hindre at hjulene ikke låser seg. ESP er slags elektronisk stabilitetskontroll-system som bla overvåker bremsene, slik at den slår inn når den føler at føreren mister kontroll over bilen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg vet jo hva de betyr, men å lyse slik, har de ikke gjort før. Må vel være en form for feil på systemet? ESP-lampa lyser når jeg deaktiverer ESPen, ABSen lyser ikke når den aktiveres. Lenke til kommentar
enva Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Dette tyder som regel på en feil. Kan være alt fra indikasjonsfeil til systemfeil. Ville anbefalt deg å ta en titt på det, enten selv (om kyndig) eller verksted. Endret 13. oktober 2012 av enva Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hvis varsel-lampene for både ESP og ABS slår inn betyr det feil på systemet og systemet kobler da ut. Den eneste måten å finne ut hva som har skjedd er å lese av feilkodene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Du sier at det er i orden igjen etter tenning av-på? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Ja, de lyser ikke nå... Kjørt en del siden de kom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå