medlem-240785 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg holder på med vg2 nå. Ikt servicefaget jeg lurer på hvilke jobber som vil passe til min utdanning, når jeg er ferdig med ikt? vg1- elektrofag vg2 ikt servicefaget takker for svar ps. evt hva jeg kan ta fagbrev innen ? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Enten 2-års læretid som IKT-lærling eller studer videre. Men dette visste du vel når du valgte linjen? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Kommer helt ann på hvor du bor egentlig bor du i en ok stor by så kan du jobbe som tekniker i forskjellige bedrifter (Statoil, staten, rederfirmaer osv) bor du i distriktet er det vanskelig å få jobb. Endret 30. oktober 2012 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Green Leaf Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Etter IKT på VG2 er du vel kvalifisert til å bli IKT-lærling, som da gjerne går over 2 år. Etter dette kan du f.eks begynne med litt mer avansert support kanskje og/eller drift. Avhengig av hvor du får læreplass hen, så kan du kanskje fortsette i bedriften, og da kan du sikkert få mer ansvar og lønn også. Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg holder på med vg2 nå. Ikt servicefaget jeg lurer på hvilke jobber som vil passe til min utdanning, når jeg er ferdig med ikt? vg1- elektrofag vg2 ikt servicefaget takker for svar ps. evt hva jeg kan ta fagbrev innen ? Mitt råd er kort og greit å ta sertifiseringer. Da kan du ofte "gå forbi" det med IKT-Lærling greiene. IKT-lærling er ofte ekstremt dårlig betalt og "billig arbeidskraft". Ta sertifiseringer for å bygge på utdannelsen din, og hold dem ved like. www.cramsession.com og http://www.learnsmartsystems.com/ er et godt utgangspunkt. Skaff deg Microsoft Technet subscription. = "gratis" software fra microsoft, samt masse kursmateriell og informasjon.... Søk deretter etter IKT-drifts juniorstillinger, få 1-2 års erfaring, skift jobb, og forsøk å press lønna opp 25-30k for hvert år du jobber i forbindelse med skifte av jobb. Forsøk å finn arbeidsplasser som versetter videreutvikling..noe som betyr at de ofte betaler for eksamener og sertifiseringer, samt sender folk på kurs. Certification is key. Lenke til kommentar
carefac3 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Tar selv Win7 og Windows Server 2008 sertifisering mens jeg går lærling for å lettere få jobb etter lærlingetiden. Vet Win8 og Server2012 har kommet, men de vil ikke komme fult inn før en stund ennå.. Endret 9. november 2012 av carefac3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå