Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermkort og/eller hovedkort problemer

Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt AMD Raedon XFX 6970 og/eller hovedkortet mitt ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 har fått noen problemer. Det kommer ikke noe bilde på skjermen min, når jeg kobler det til HDMI og DVI. Har prøvd å bytte på skjermkort, og dette funket, det kom bilde på skjermen. Når jeg kobler til integrerte på hovedkortet, kom det ikke noe bilde, men det kom "Monitor going to sleep", og når jeg kobler ut kabelen, kommer det "Check cable connection".

Har prøvd å koble en PS3 og en annen PC til samme HDMI og skjerm, kom det bilde, så problemet er nok enten i hovedkort eller skjermkort.

Seriøse svar er forventet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg forstått dette riktig?

1. Skjermkortet ditt, HD 6970, gir ikke bilde på skjermen.
  2. Setter du inn et annet skjermkort i maskinen får du bilde på skjermen.
  3. Skjermen fungerer med en annen maskin?

Du har formulert deg relativt uklart, men om jeg har forstått riktig har skjermkortet ditt dødd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter det du forteller her så tror jeg det er skjermkorter. vis du vil at den intergrerte grafikken skal fungere så må du vell ha en driver for intergrert grafikk (?) jeg tror det er skjermkortet som begynner og ta kveld ?

Jeg sier meg enig i at skjermkortet begynner og ta kvelden, men det merkelige er at vifta fortsatt snurrer og siden jeg har et "overclocking" program, som aktiveres ved pålogging av Windows, som setter vifta på høyere fart, dette funker, og vifta snurrer fortere, men fortsatt ikke noe bilde. Jeg har bare hatt dette skjermkortet i ca. 10 måneder, fikk det i julegave.

Har jeg forstått dette riktig?

1. Skjermkortet ditt, HD 6970, gir ikke bilde på skjermen.
  2. Setter du inn et annet skjermkort i maskinen får du bilde på skjermen.
  3. Skjermen fungerer med en annen maskin?

Du har formulert deg relativt uklart, men om jeg har forstått riktig har skjermkortet ditt dødd.

Du har forstått meg riktig, ja. Tenker det samme.

Lenke til kommentar

Ta ut skjermkortet, aktiver iGPU i BIOS, sett inn skjermkortet igjen, men behold skjermkabelen på hovedkortet.

Start windows, åpne enhetsbehandling og se om HD 6970 er under skjermadaptere.

Skal prøve det nå.

Får ikke opp noe om GPU i BIOS. Prøvde å sette drt inn igjen uansett, fortsatt ikke noe bilde.

Lenke til kommentar

Ta ut skjermkortet, aktiver iGPU i BIOS, sett inn skjermkortet igjen, men behold skjermkabelen på hovedkortet.

Skal prøve det nå.

Får ikke opp noe om GPU i BIOS. Prøvde å sette drt inn igjen uansett, fortsatt ikke noe bilde.

Det skal være på Advanced EFI BIOS:

Under fanen "Advanced" og der velges det "System Agent Configuration."

Lenke til kommentar

Skal prøve det nå.

Det skal være på Advanced EFI BIOS:

Under fanen "Advanced" og der velges det "System Agent Configuration."

Nå har jeg prøvd dette, fant menyen, men jeg har et problem, får ikke opp noe bilde etter å ha aktivert iGPU og har satt inn skjermkortet. PC-en kjører fortaatt, får ingen Errors, bare ikke noe bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...