bludge Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Hei Når eg starter opp PCen bluescreener den. Rimelig sikker på at det er grafikkortet. Har prøvd: -Disckcheck -Reinstallert drivere -Kobla fra alle HDD utenom windows -Resetta bios -Kobla til annent ledning-sett fra psu(har ikkje sjekka spenningen) (1x 6pins og 1x8pins) -Formatert -Tatt ut minne Når eg prøver med gamle grafikkoret mitt fungerer PCen normalt I tillegg har eg prøvd mitt tilsynelatende defekt grafikkort i en annen PC og den fikk ikkje bluescreen. Noken som har forslag til ting eg kan prøve? Grafikkortet er Sapphire Radeon HD6970 og er ca 2år gammelt hvis dette er nødvendig info. Bluescreen: Edit: Safe-mode fungerer normalt Har også prøvd GPU i begge PCIe-slottene på hovedkortet. Endret 13. oktober 2012 av bludge Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ville prøvd en eldre driver. Det er atikmdag.sys som nevnes som synderen og dette er en del av driveren til skjermkortet ditt. Feilkoden din (0x116, VIDEO_TDR_ERROR) viser også til skjermdriveren. Koden betyr at Windows har prøvd å starte skjermdriveren din på nytt for å få det ut av en timeout og har feilet. Lenke til kommentar
bludge Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Takk for forslag Skal prøve i måro Lenke til kommentar
bludge Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Har installert driveren som følgte med grafikkortet på CD og nå har et nytt problem oppstått: istedenfor bluescreen bli skjermen bare svart. Men skjermen slår seg ikkje av, så den får tydligvis signal om å vise svart skjerm. Kan rollbacke driver i safemode for å avinstallere driveren igjen. Lenke til kommentar
bludge Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Nåken andre som har forslag til tiltak eg kan prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå