Gå til innhold

AKG Q 701 + Asus Xonar Essence STX


Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på noen ordentlige hodetelefoner og ett ordentlig lydkort, det jeg vil vite er om det er verdt det kvalitetsmessig. Sitter med onboard og ett 4 år gammelt Sennheiser HD428 nå.

 

Om noen har erfaringer med en eller begge hadde det vært fint å høre.

 

På Dustinhome.no kom dette på 4303kr + 99kr frakt med en clip on mic.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har Stx kortet og et par Beyerdynamic DT770pro. Det er en rå kombinasjon :p

 

Men du, når du får kortet.

Instaler disse driverne: http://brainbit.word...nified-drivers/

De er mye bedre enn de som følger med.

 

Kunne du spesifisert litt hvordan jeg skal bruke den driveren, så himla komplisert ut fra mitt ståsted akkruat nå.

 

Altså hva jeg må stille inn, hvilken versjon, hvilke apps (om noen i det hele tatt). Siden vi bruker samme kombo så burde det ikke bli dårlig lyd om jeg "kopierer" dine instillinger litt. Siden jeg er grønnskolling på dette.

 

Beklager dobbel post.

Lenke til kommentar

Okay, Installerte C-Media greia. Vet ikke om det er bra eller dårlig enda... Har ingen anelse om hva jeg skulle forvente. Merker forskjellen om jeg begynner å teste MB lyden etter en stund.

 

Liker lyden sålangt, hodetelefonene er utrolig deilige. Sitter her med 15 volum og det gjaller i veggene.

 

Er equalizer noe vits å rote med? Bruker bare "Rock" presetten som alltid, siden jeg liker lyden i den best og jeg orker ikke stresse med selvlagde settings.

 

EDIT: Okay, dette er definitivt MYE BEDRE. Gode gud for en forskjell, money well spent!

Endret av Felnahkriin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...