Balthier Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei, sliter litt med å spise nok mat. For det første er jeg ganske lat. Hater å lage mat men det som værre er oppvasken osv. Har funnet noen rutiner på bl. kylling og fisk som enkellagd men trenger noe mer. Jeg vil rett og slett ha inn råvaretips i denna tråden. Matretter, whatevah. Det jeg ofte finner er at typ sånne kjøttpakker er stress å kjøpe ferskt fordi jeg rekker ikke spise alt før det går vasken. Så jeg handler ofte frossen mat som jeg porsjonerer opp. Har i det siste funnet meg å spise de samme 2-3 rettene i flere uker og begynner å gå lei av det samme hele tiden, trenger noe nytt! Trenger mattips takk. Er glad i matoppskrifter! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Kan jo kanskje begynne med å dele noe: Kylling & Pesto: fullkornpasta kyllingfillet pesto creme freche Stek kylling og kutt i terninger. Kok pasta. Rør inn pesto og creme freche etter smak. Enkel, kjapp og lettvint mellom måltid! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Tuna i vatn - 2 bokser Litt dill Litt mayo Optional: Rød løk Chilli pepper Salt Pepper Creme freche istedenfor mayo Miks litt fram og tebake, så finner du noe du liker Den enklaste varianten lages på ca 2min 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Har du prøvd å lage pesto selv? Blir mye bedre enn den du kjøper Hvis det ikke skal være sånn super sunt, så kan du teste en porsjon med makaroni også smelle en boks med makrell i tomat oppå. Ha på litt mayo og pepper. Endret 13. oktober 2012 av Hotel Papa 1 Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg kjører denne sunne stilen på en treig mandag; En kyllingfileet, oppdeles, stekes og krydres sånn passe. Frossen grønnsaksblanding med brokkoli, blomkål og gulrot kokes kjapt opp. Dash med ketchup på toppen. Tar 10 minutter, stappmett! 3-400 kcal. Lenke til kommentar
Ilje Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg er veldig glad i kylling og grønn saker. Jeg bruker å kjøpe usunn ferdig kylling men man kan ta filee for de sunne.. Jeg bruker å steke alt dette i pannen så har jeg oppi fersk grønnsaker, kylling og oliven olje. De grønnsakene jeg bruker er gullerot, sopp, mais, tomat, paprika, agurk og til slutt når jeg har stekt dette med kylling har jeg oppi reker som jeg ikke steker jeg synes dette er kjempe godt kan vel kalles en slags wok. hakk opp å sleng det i pannen, veldi enkelt og veldig godt Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Mannemat for enkle sjeler: Karbonadedeig, kast hele greia inn i ovnen på 200 grader i 30 min. Studentbiff. Del 3 tomater, og sleng dem inn de siste 20 minuttene. Tunfisk: Åpne boks, tilsett ketchup. Spis. Kylling: Inn i ovnen, ut av ovnen, kok ris samtidig. Laks: Stek i panne, kok opp grønnsaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå