hean Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg skjønner ingen ting av dine argumenter. Du mener etter det jeg forstår at du skal ha en påskjønnelse fordi du er ærlig. Det er ikke sånn det fungerer. Saken er vel egentlig ikke pengene i seg selv men er morsomt å gjøre en god handel. Nei, det er ikke slik at man skal ha en påskjønnelse for å være ærlig for det hadde jeg vært uansett... men når de selv sier at man skal få en påskjønnelse for det... med andre ord at de skal få "fikset noe" håper man faktisk på at det faktisk også er mulig. At du ikke skjønner at det er irriterende å høre en positiv stemme hele tiden i andre enden som bare jatter med når man prøver å komme med forslag får vel stå for din regning. MEN som jeg sa i innlegg 13 så har jeg helt klart overreagert noe, sier ikke noe annet. Skal stikke innom i 2 tiden i morgen og leverer det tilbake.... det skjer ikke uten forklaring fra vedkommede i telefonen om hva han tenkte, håper bare det er han som er der da ellers får jeg bare snakke med han senere. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 "vi vil så klart at kundene skal være fornøyd og vi skal strekke oss langt for det" er bare tomme ord som ofte blir sagt i forbindelse med salg, du må ikke henge deg så mye opp i sånn. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Du skulle bare holdt kjeft og blånekta på at du fikk feil objektiv At du burde få en kompensasjon for ulempene du får ved å bytte til riktig objektiv er ikke mer en rett og rimelig, men det burde ikke være på mer en det det koster deg og komme til butikken og hjem igjen, på samme måte som at du ikke skal ha utlegg ved en eventuell reklamasjon. Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Det jeg synes er litt leit er at du omtaler ting som "mål", det høres ut som om du forsøker å mele din egen kake mest mulig pga en feil gjort i en stresset situasjon i butikken (antar det var temmelig mye kø der og da..), istedenfor å være interessert i å ordne opp på en god og hyggelig måte . Nei, ble gjort på telefon senere på dagen.... Tror ikke helt du forsto hva jeg mente? Feilen gjøres på morgenen da du fikk utlevert feil objektiv. Hva tenker du om resten av innlegget mitt? Så klart må jeg sette meg ett "mål", du kan gjerne kalle det å mele sin egen kake men er vel ikke helt slikt jeg ser det... Når man blir fortalt at man skal "fikse noe eller vi skal få fikset noe til deg" da mener jeg helt klart selgeren har lagt opp til dette selv. Da står selvsagt 2 ting i hodet mitt.... Vil beholde objektivet jeg allerede har eller kjøpe en Nikon 70-200 VR2.... men jeg kjøper jo ikke dem til fullpris, da er jo hele vitsen borte. Og da setter jeg meg "mål" om du kan kalle det for det, 5000 kr i tillegg for objektivet jeg allerede har eller 1000 kr avslag på en 70-200. Kommer jeg frem til "målet", har vi hatt en avtale.... noe annet ville jeg takket nei. Det som viser seg at de skal fikse er altså ingenting... Jo, blir irritert av det. Edit: Ikke at det har noe å si men feile ble ikke gjort under noe som helst stress, alt var linet opp og klart til salget begynte. Endret 13. oktober 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 "vi vil så klart at kundene skal være fornøyd og vi skal strekke oss langt for det" er bare tomme ord som ofte blir sagt i forbindelse med salg, du må ikke henge deg så mye opp i sånn. Når jeg jobbet med salg var det ihvertfall ikke tomme ord fra meg. Det ble ikke sagt ved ordinært "salg" men at de skulle se litt på prisen på en ny 70-200 ved tilbakelevering... tilbudet jeg fikk var altså ikke noe tilbud, samme pris. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 De skulle gitt deg en AF-D 85 mm 1.4 og en hundrelapp for dine kjøreutgifter, og beklaget at de desverre gjorde en feil i en stresset situasjon. Da skulle alle blitt fornøyd. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Så klart må jeg sette meg ett "mål", du kan gjerne kalle det å mele sin egen kake men er vel ikke helt slikt jeg ser det... Når man blir fortalt at man skal "fikse noe eller vi skal få fikset noe til deg" da mener jeg helt klart selgeren har lagt opp til dette selv. Da står selvsagt 2 ting i hodet mitt.... Vil beholde objektivet jeg allerede har eller kjøpe en Nikon 70-200 VR2.... men jeg kjøper jo ikke dem til fullpris, da er jo hele vitsen borte. Og da setter jeg meg "mål" om du kan kalle det for det, 5000 kr i tillegg for objektivet jeg allerede har eller 1000 kr avslag på en 70-200. Kommer jeg frem til "målet", har vi hatt en avtale.... noe annet ville jeg takket nei. Det som viser seg at de skal fikse er altså ingenting... Jo, blir irritert av det. Edit: Ikke at det har noe å si men feile ble ikke gjort under noe som helst stress, alt var linet opp og klart til salget begynte. Du kan se det akkurat hvordan du vil, men det er slik du fremstår, du ønsker å profitere mest mulig og best mulig på andres feil, istedenfor å bare bytte inn objektivet som de fleste ville gjort. "Så klart jeg må..." "Kommer jeg fram til målet" "Jeg blir irritert av dette" "Da er vitsen borte.." Du mener kanskje noe helt annet, men det her er sånn du fremstår. Endret 13. oktober 2012 av Alastor 1 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Feilen gjøres selvfølgelig av den som leverer ut objektivet, men... Når du oppdager dette, og eventuelt velger å ikke levere dette tilbake kan du straffes etter straffeloven § 255. Butikken er ikke pliktig til annet enn å dekke eventuelle returkostnader der det kan dokumenteres og "uroen" her er skapt av en ansatt som sannsynligvis har lovt noe han/hun ikke har myndighet til. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 De skulle gitt deg en AF-D 85 mm 1.4 og en hundrelapp for dine kjøreutgifter, og beklaget at de desverre gjorde en feil i en stresset situasjon. Da skulle alle blitt fornøyd. Dette er den korrekte løsningen, som skulle vært mer enn bra nok for alle parter . Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Du skulle bare holdt kjeft og blånekta på at du fikk feil objektiv At du burde få en kompensasjon for ulempene du får ved å bytte til riktig objektiv er ikke mer en rett og rimelig, men det burde ikke være på mer en det det koster deg og komme til butikken og hjem igjen, på samme måte som at du ikke skal ha utlegg ved en eventuell reklamasjon. Hehe, sant... ligger nok flere dårlige møter til grunn på en liten overreaksjon fra min side. 2 situasjoner tidligere.... 1. Så etter fotosekk og når jeg fant den jeg ville ha så ville jeg hente kamera først å prøve. Selger sa det ikke var noe problem, jeg kunne bare låne det hjem (mot betaling) og komme tilbake med det hvis det ikke passet. Det han ikke sa var at jeg ikke fikk pengene tilbake... 2. Måtte betale depositum på en reklamasjon Som sagt, overreaksjon fra meg men blir veldig skuffet... skal uansett ha en liten forklaring fra JP i morgen, eneste måten å ikke irritere seg mer over det men da må forklaringen holde litt mål. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Fikk du ellers ikke tilbud om 300 kroner i ekstra rabatt for et stativ? Er ikke det hyggelig, da? Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Du kan se det akkurat hvordan du vil, men det er slik du fremstår, du ønsker å profitere mest mulig og best mulig på andres feil, istedenfor å bare bytte inn objektivet som de fleste ville gjort. "Så klart jeg må..." "Kommer jeg fram til målet" "Jeg blir irritert av dette" "Da er vitsen borte.." Du mener kanskje noe helt annet, men det her er sånn du fremstår. Som selger mener du altså at man kan bare si noe uten at man trenger å stå for det bare for å prøve å¨fremstå som om man "bryr seg" om kunden og blir man tatt på ordet er det bare å prate seg vekk? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg snakker ikke så mye om det du opplevde senere på dagen ang forskjellige grunner og mulige bortforklaringer, da JP er en konkurrent av min arbeidsplass. Det jeg har forsøkt å snakke om er hvordan du reagerte da du oppdaget at du hadde fått feil objektiv, samt det du har tenkt feil rundt om objektivets verdi vs den reelle verdien. Og det du skriver, og slik som du skriver det og fremstår, så ønsker du å utnytte mest mulig at det ble gjort en feil - uansett hva du har opplevd med JP før, og uansett hva selgeren har forsøkt å gjøre og ikke gjøre på telefon. Dette er ikke vondt ment, eller ment som et angrep - jeg forsøker bare å få deg til å se hvordan du fremstår. 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Sitter å tenker... hva er dere ikke forstår? Leser om igjen og om igjen og dessverre for meg har dere nok helt rett... bare å legge seg flat!! Ikke bare var det en overreaksjon men en helt feil reaksjon også... i morgen skal jeg innom JP i 2 tiden og levere objektivet tilbake og forhåpentligvis er det personen jeg snakket med i telefonen som er der for da har jeg en liten beklagelse å komme med. Heldigvis holder det med en liten en da jeg klarte å holde meg selv i tøylene i telefonen men uttrykte likevel at jeg ikke var fornøyd med tilbudet. Det var egentlig når jeg kom hjem at jeg av en eller annen grunn gikk helt av skaftet... har nok blitt litt lite søvn og mye arbeid i det siste uten at det er noen unnskyldning. Ett hint jeg bør ta er når alle dere tar "feil" og ikke jeg... da er det nok motsatt. En liten takk til dere her som kommer med en relativt usminket sannhet, fortjente den!! 8 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Sitter å tenker... hva er dere ikke forstår? Leser om igjen og om igjen og dessverre for meg har dere nok helt rett... bare å legge seg flat!! Ikke bare var det en overreaksjon men en helt feil reaksjon også... i morgen skal jeg innom JP i 2 tiden og levere objektivet tilbake og forhåpentligvis er det personen jeg snakket med i telefonen som er der for da har jeg en liten beklagelse å komme med. Heldigvis holder det med en liten en da jeg klarte å holde meg selv i tøylene i telefonen men uttrykte likevel at jeg ikke var fornøyd med tilbudet. Det var egentlig når jeg kom hjem at jeg av en eller annen grunn gikk helt av skaftet... har nok blitt litt lite søvn og mye arbeid i det siste uten at det er noen unnskyldning. Ett hint jeg bør ta er når alle dere tar "feil" og ikke jeg... da er det nok motsatt. En liten takk til dere her som kommer med en relativt usminket sannhet, fortjente den!! Men det er veldig godt å blåse ut uansett 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Men det er veldig godt å blåse ut uansett Det er faktisk det.... skjer veldig sjelden heldigvis og som oftest er jeg oppmerksom på det selv at jeg er litt irritabel. Denne gangen var det selvsagt "alle andre sin feil".... men ser jo i ettertid at jeg ikke har oppført meg helt etter boka da Edit: Må jo "le" litt også når jeg leser 1. posten.... dessverre har jeg sagt til meg selv at jeg ikke skal redigere noe bort som jeg allerede har skrevet, da mener jeg ikke skrivefeil å slikt. Endret 13. oktober 2012 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Alltid godt å ha en utblåsning. Enda bedre å også være en person som kan ta en "reality check" inn over seg. Respekt for det! (Det er enkelte her inne som ikke ville tatt andre synspunkter inn over seg - men dem om det.) Men - å få et par hundrelapper i rabatt på noe annet fordi noen har gitt deg feil produkt er til gjengjeld en hyggelig gest, og er definitivt noe jeg selv (i alle fall) ville spurt om i tilsvarende situasjon. Endret 13. oktober 2012 av Trondster 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Da er objektivet levert inn (på en søndag ja) og fornærmede har fått en unnskyldning. Heldigvis klarte de ansatte på JP å holde seg profesjonelle i går når jeg ikke klarte det. Takket ja til tilbudet på stativet som jeg benyttet meg av og som de faktisk åpnet kassen for at jeg skulle få med meg kvitteringen i dag. Blir litt flau når jeg tenker på oppførselen, heldigvis kom det verste ut på tråden her og ikke mot selgeren på JP. Håper jeg nå klarer å benytte objektivet uten å bli minnet på denne hendelsen da Lenke til kommentar
polljen Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Vi har alle våre dårlige dager der vi gjør/sier ting som i utgangspunktet burde være ugjort/usagt (jeg skriver dette av erfaring), men det er i slike situasjoner at en (i ettertid) bør ha såpass selvinnsikt at man ser sine feil og prøver å gjøre det rette. Mange feiltak kan mer eller mindre rettes opp, noen få feiltak er det vanskeligere å gjøre godt igjen. Du har vist at du har denne evnen til selvinnsikt, dessverre så er det altfor mange i denne verden som ikke klarer å innrømme sine "tabber" og tier de i hel eller forsetter å skylde på andre. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Alltid godt å ha en utblåsning. Enda bedre å også være en person som kan ta en "reality check" inn over seg. Respekt for det! (Det er enkelte her inne som ikke ville tatt andre synspunkter inn over seg - men dem om det.) Men - å få et par hundrelapper i rabatt på noe annet fordi noen har gitt deg feil produkt er til gjengjeld en hyggelig gest, og er definitivt noe jeg selv (i alle fall) ville spurt om i tilsvarende situasjon. Vi har alle våre dårlige dager der vi gjør/sier ting som i utgangspunktet burde være ugjort/usagt (jeg skriver dette av erfaring), men det er i slike situasjoner at en (i ettertid) bør ha såpass selvinnsikt at man ser sine feil og prøver å gjøre det rette. Mange feiltak kan mer eller mindre rettes opp, noen få feiltak er det vanskeligere å gjøre godt igjen. Du har vist at du har denne evnen til selvinnsikt, dessverre så er det altfor mange i denne verden som ikke klarer å innrømme sine "tabber" og tier de i hel eller forsetter å skylde på andre. Takker for hyggelige tilbakemldinger, skulle bare mangle at jeg ikke leverte det inn og ba om unnskyldning. I tillegg er jo AF-D versjonen uansett ett usannsynlig bra tilbud i seg selv.... veldig fornøyd etter bare å testet det litt inne. Bortsett fra tregere og mer høylydt fokus så tror jeg ikke forskjellen er så stor (rent optisk). Likevel var fokusen ett lite hakk fra 24-70 -en på 85 AF-S. Hadde vært fint om en moderator kunne slette tråden, ser ikke at den kan være så veldig mye til hjelp for andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå