T.O.E Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei! Beklager mangelen paa norske bokstaver, men jeg bor naa i utlandet Problemet er at jeg er redd for aa havne i vennesonen til jenta jeg liker. Aarsaken til at jeg kan havne i vennesonen er fordi hun hadde en kjaereste da vi forst mottes (ca 1 mnd siden), men de slo fort opp ( ikke pga meg), og naa har hun kun gaatt en uke uten kjaereste. Det har fort til at de gangene vi har hatt flotte kvelder sammen saa har hun gitt tegn til aa like meg, men de gangene jeg har kysset hun har hun avbrutt (ikke med en gang er vel verdt aa nevne) og sagt at hun ikke kan, noe jeg antar er pga et nylig brudd. Jeg har akseptert det overfor hun og sagt jeg forstaar at hun ikke er komfortabel med aa tre kjapt frem med meg naar hun nettopp slo opp med sin kjaereste. Derfor har jeg sagt til hun at jeg skal gi hun tid, og vi skal ta ting sakte for aa ikke gjore henne ukomfortabel. Men det forer til at jeg ikke kan drive med alle kjaeletegnene som skiller venner fra kjaerester, noe som paa en maate er aarsaken til at man havner i vennesonen. Hvordan kan jeg gaa sakte frem i dette forholdet, men fremdeles opprettholde intensjonen om aa bygge er kjaereste-forhold og ikke havne i vennesonen? Takk T.O.E Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hva med å forsiktig minne henne regelmessig om at du liker henne bedre enn kun en venn? Trenger ikke å være skikkelig framstøt hele tiden.. Kanskje du kan skaffe henne noen blomster, ringe henne før du legger deg for å si god natt, sånne søte ting som man gjør når man tenker mye på en person Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Videre tolkning av henne indikerer at naar hun ikke er med meg prover hun aa glemme meg. Det tror jeg ettersom hun har sagt at hun ikke vil inn i et nytt forhold med en gang. Det har resultert i at hun har unngaatt aa svare paa min siste melding, og initierer veldig lite til aa finne paa ting. Men de tegnene jeg faar derfra motstrider tegnene jeg faar naar vi er sammen. Naar vi er sammen sier hun at hun vil gjore ting med meg eg. spille musikk sammen, laere meg hennes morsmaal, gaa turer osv. Ettersom hun ikke viser de tegnene via sosiale medier saa foler jeg at interessen blir enveiskjort fra meg til henne og gjor at all byrden havner paa meg. Dette er et nytt problem for meg, vet ikke helt hvordan det kan loses. Jeg maa unngaa aa havne i vennesonen, unngaa a vaere "the rebound guy" og fremdeles opprettholde et forhold som kan utvikle seg til kjaereste. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hva med å gire ned til hun kommer til deg? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Ettersom jeg tror hun vil unngaa et nytt forhold saa vil hun ikke komme til meg, selv om hun egentlig vil. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Altså.. dette er ingen eksakt vitenskap. Kanskje hun bare har lyst på en venn som vil være med henne og gjøre ting med henne, kanskje hun ikke vil bli sammen med noen på en stund, det vet kun hun, og det kan hende at hun er usikker på det også. For å si det sånn.. denne såkalte ''vennesonen'' er oppdiktet. Du vet tydeligvis at hun ikke vil bli sammen med deg i nærmeste fremtid, så hva er så galt med å være hennes støttende venn en stund som kan gi henne ett smil på munnen? Det å være venner fører veldig ofte til at man føler seg trygg på personen og kan veldig ofte føre til at man blir sammen, så man kan dermed innlede ett forhold til en person de virkelig vet at man føler seg trygg med. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Når det bare er den ene parten som tar initiativ til å finne på ting er det ikke noe vits å kaste bort tiden på det. Selv i et vennskap er det viktig at begge tar initiativ, og hvis den ene aldri gjør det er det et rimelig godt tegn på at man ikke ønsker å være sammen med den andre personen. Kan man si at vennesonen er oppdiktet? Det betyr tross alt bare at man liker en av det motsatte kjønn nok til å ville henge med personen men ikke nok til noe mer, og det skjer jo hele tiden. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Kan man si at vennesonen er oppdiktet? Det betyr tross alt bare at man liker en av det motsatte kjønn nok til å ville henge med personen men ikke nok til noe mer, og det skjer jo hele tiden. ''Stuck in the friendzone'' er noe som ofte blir brukt av spesielt menn når de blir en kvinnes venn, som de heller har lyst på noe mer med. Ideen med hele ''vennesonen'' er at når du kommer inn i den er det så å si umulig å ''komme ut'' av den for å skape ett annet type forhold med denne kvinnen, noe som er total bullshit. Selvsagt er det mulig. De fleste som også blir ''friendzoned'' er som regel disse guttene som er sjenerte, ikke gjør så mye ut av seg og som ikke tør å ta ''steget'' videre med å gi mer klare tegn på at de ønsker noe mer (ikke som TS her, med andre ord). Da er det ikke rart at kvinnfolkene ikke tar det jævla hintet når gutta ikke har baller nok til å gjøre noe som helst.. forventer de at kvinnfolkene skal være tankelesere og tro at alle gutter som ønsker å tilbringe litt tid med dem ønsker å komme ned i buksa på dem? Derfor mener jeg at denne ''vennesonen'' er noe oppdiktet tullball! Lenke til kommentar
Credibility Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Om hun kysser deg men så sier at hun ikke kan, skal det ganske mye til for at du ikke allerede er fucked. Men det har nok fint lite med "vennesonen" å gjøre, og mer med at hun vil være grei med deg, ikke vil miste deg som venn og kanskje opplever en vanskelig situasjon når du åpenbart er mer interessert enn hun er. Som en forumbruker skrev på et liknende tema for en stund tilbake om jenter som "Ikke er klar enda"; "Det er ikke sånn at ei jente har blitt nylig singel, kysser Johnny Depp og sier "Beklager Johnny, men jeg er bare ikke klar for nye menn." Vil hun virkelig ha deg vil hun ikke ta sjansen på å miste deg. Og hvor vidt hun nylig ble singel eller ikke har ingenting med det å gjøre. Ellers, om du virkelig er overbevist om at dette er dama, bør du kanskje vurdere å konfrontere henne, og ikke oss, med tankene dine. Fortsetter du som nå, er dette mest sannsynlig et håpløst prosjekt for deg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Vil hun virkelig ha deg vil hun ikke ta sjansen på å miste deg. Og hvor vidt hun nylig ble singel eller ikke har ingenting med det å gjøre. Dette er tull.. skal folk bli sammen med andre selv om det ikke passer helt siden de ønsker å være ALENE bare fordi de kan ''miste'' den personen? Hvis de ''mister'' den personen, var den personen virkelig noe å samle på da siden han/hun ikke kunne vente noen måneder med å komme nedi buksa di?? Og det å ikke være klar er en veldig real ting. Noe av det mest usunne er å hoppe fra ett forhold til ett annet for å unngå å danne ett ordentlig forhold til SEG SELV. Man må kunne trives i sitt eget selskap, mener nå jeg, og ikke være så kjærlighetssulten hele tiden at man glemmer seg selv oppi det hele. Det er heller ikke rettferdig ovenfor folk som ønsker å ha ett forhold å bruke dem i ett ''rebound''-forhold. Lenke til kommentar
Credibility Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Vil hun virkelig ha deg vil hun ikke ta sjansen på å miste deg. Og hvor vidt hun nylig ble singel eller ikke har ingenting med det å gjøre. Dette er tull.. skal folk bli sammen med andre selv om det ikke passer helt siden de ønsker å være ALENE bare fordi de kan ''miste'' den personen? Hvis de ''mister'' den personen, var den personen virkelig noe å samle på da siden han/hun ikke kunne vente noen måneder med å komme nedi buksa di?? Og det å ikke være klar er en veldig real ting. Noe av det mest usunne er å hoppe fra ett forhold til ett annet for å unngå å danne ett ordentlig forhold til SEG SELV. Man må kunne trives i sitt eget selskap, mener nå jeg, og ikke være så kjærlighetssulten hele tiden at man glemmer seg selv oppi det hele. Det er heller ikke rettferdig ovenfor folk som ønsker å ha ett forhold å bruke dem i ett ''rebound''-forhold. Tror du misforstår meg litt. Jeg skjønner hvor du vil, og å ikke være klar for nye forhold er en reell ting ja. Men har du noen gang tenkt tanken på at det finnes jenter der ute som bruker dette som et "easy escape" fra menn de egentlig ikke er interessert i? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Tror du misforstår meg litt. Jeg skjønner hvor du vil, og å ikke være klar for nye forhold er en reell ting ja. Men har du noen gang tenkt tanken på at det finnes jenter der ute som bruker dette som et "easy escape" fra menn de egentlig ikke er interessert i? Selvsagt finnes det kvinnfolk uten bein i nesa og ryggrad som lyver så det synger for å unngå forhold, likeså med menn, men de aller fleste jeg har sett klage over at de er blitt ''friendzoned'' er disse veike jævlene som tror at kvinnfolk skal lese tanker. Hvis dette er mannfolk som bare har lyst til å klage når de eventuelt blir ''friendzoned'' istedet for å bryte kontakt med kreket og gå videre så har jeg absolutt ingen sympati for dem Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det viktigste er at du aldri godtar hennes forespørsel om å "fortsette som venner" eller liknende. Si at det er helt uaktuelt og at du digger henne fordi hun er dritsexy eller noe som faktisk viser at du ikke er interessert i et platonisk vennskap. Dagen du godtar å "være venner men kanskje noe mer senere" er dagen du havner i vennesonen. Gi henne tid ved å IKKE KONTAKTE HENNE, vent på at hun kontakter deg. Vis seksuell interesse og vær fysisk med henne - ikke vær redd for å gå for kysset HVER ENESTE GANG dere er sammen. Konstant vis fysisk interesse og gjerne prat om mye seksuelt. Beste rådene jeg kan gi. Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Har bare 1 ord å si... Gi Riktige Signaler! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå