Gå til innhold

Hjelp ! Kalorier !

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp fra dere.

Jeg er en mann som veier ca 62 kg, og vil opp i vekt.

Fortiden er jeg lite aktiv. Og har beregnet at jeg må ha i meg ca (minimum) 2000 kcal for å verken gå opp eller ned i vekt. Dvs, at jeg må overstige 2000 kcal daglig for å gå opp i vekt - noe som er målet. Jeg satser på å ha 3000 + kcal daglig inntak og lurer på hva jeg må spise og drikke daglig som dekker 3000 + kcal ?????

Jeg har regnet ut at ca 1 glass h-melk har (99 kcal) vi sier 100 kcal . Og 2 glass h-melk daglig vil til svare ca 200 kcal - som jeg fint kan drikke daglig.

Hva annet må jeg ha i meg , daglig kost, for å dekke 3000+ kcal ?

Jeg kommer til å begynne å trene etterhvert, så jeg har tatt det med i bakhodet, og vil derfor overstige 2500 helst 3000 og mer kcal.

Håper noen her er flink med dette, og kan hjelpe meg. Eventuelt linke meg til sider hvor jeg lett kan finne oversikt over hvor mye og hvilken type mat inneholder kcal per rett osv osv.

Tusen takk for hjelpen, og setter stor pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste du bør unngå er sukker. Sukker øker kun fettprosenten din, og belaster kroppen på så mange andre måter at det ikke kan anbefales på noen måte. Brus, kaker, boller og godteri er regelrett farlig å bruke til å gå opp i vekt på.

Ris og poteter og sånt er greie matvarer for å gå naturlig opp i vekt med, lett å lage og det finnes masse gøye smakskombinasjoner som gjør det lett å spise masse av.

Frukt er både sunt og vektøkende på en gang, så det kan du spise av. Og kombinasjonen av nøtter og rosiner er bra for å legge på seg. 70% sjokolade er både næringsrikt og svært kaloririkt.

Du skriver du er lite aktiv, og det er en oppskrift på å legge på deg fett i stedet for muskler nesten uansett hva du spiser. Et minimum av fysisk aktivitet bør du legge inn for ikke å forfalle helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...