Paal Harald Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Gir kameraet flere funksjoner. Magic Lantern til 5D MK III Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Focus peaking er ikke forstørrelse, men at det som er i fokus i bildet markeres med en spesiell (eventuelt blinkende) farge. Endret 13. oktober 2012 av Trondster Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Stemmer det ja, men alle tre funksjonene er vel i ML? Ihvertfall i vanlige 2.3. På default så er vel peakingen representert i ML ved små røde prikker som samler seg rundt områder med mest (lokal) kontrast - altså der fokusplanet ligger. Ekstremt nyttig! I tillegg kan man zoome inn på bilder mye raskere - overraskende nyttig x) Endret 13. oktober 2012 av H_Treider Lenke til kommentar
arthon Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 For å flisespikke litt så heter funksjonen "Zebras" som er en forkortelse for "Zebra Stripes". En funksjon som er ganske vanlig på mer avanserte video kameraer. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Focus peaking er ikke forstørrelse, men at det som er i fokus i bildet markeres med en spesiell (eventuelt blinkende) farge. Helt riktig. Beklager, min feil at jeg ikke fanget dette opp i korrekturen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Er det så nøyektiv, da? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 For å flisespikke litt så heter funksjonen "Zebras" som er en forkortelse for "Zebra Stripes". En funksjon som er ganske vanlig på mer avanserte video kameraer. Sebrastriper brukes til lysmåling: http://thedvshow.com/faq-pro/?action=article&cat_id=002&id=2&lang Funfact: NRK-videojournalister har vanligvis sebrastripene sine stilt inn til noe rundt 95% (om jeg ikke husker feil) - og fokuserer ofte på å fange hele bildet, mens TV2-videojournalister ofte stiller inn på rundt 80% for å eksponere ansiktene omtrent riktig. (NB! Bør taes med en stor klype salt, siden jeg har hørt det fra en videolærer jeg hadde, som jobber for TV2...) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Nå er ML tilgjengelig til 7D også. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Og nå ser det ut som Canon kommer med en form for mottiltak, men det blir ikke før i April 2013. Og enda et innlegg fra Canon rumor angående oppgraderingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg