Abnorm Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Regner med mange av dere har medbrakt fotoutstyr på ferie? Hvordan medbringer dere utstyret? Benytter dere hardcase-fotobag og bringer dere med utstyret inn på flyet? Og hvordan er det med fotostativ? (er dette tillatt å ta med). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Fotoutstyr taes med som håndbagasje, man får bager/kofferter til dette. Stativ er det kanskje verre med som håndbagasje, kan jo brukes som slagvåpen Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Stativet sjekker jeg inn i kofferten. Resten har jeg i en fotosekk. Ser ingen grunn til at denne skal være spesielt beskyttet (utover den vanlige polstringen i fotosekkene), da den ligger trygt på hylla hele veien. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 KLM klarte faktisk å knekke mitt Manfrotto #222 hode påmontert et 190B-stativ, da det hele var pakket i kofferten min. Jeg aner ikke hvordan de klarte det, men det må ha krevd litt kraft. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg sender også stativet mitt i kofferten. Der pleier jeg også å ha den mellomstore fotosekken, fylt med klær, sånn at jeg ikke må gå rundt med den største fotosekken hele tiden på ferie. Andre fototing som tåler en trøkk, og som ikke er helt nødvendige tilfelle kofferten skulle forsvinne, legger jeg også i kofferten. Med PC i storsekken, så blir håndbagasjen min stort sett alltid over maksvekt, da men. Men jeg går rundt med den på ryggen og viser minst mulig at den er tung. Hehe. Til nå har ingen reagert, men jeg er ikke den som er mest ute og flyr heller da. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Innsjekket bagasje blir kastet opp og ned av rullebånd og slikt, og får støt tilsvarende fall fra 1 meter. Dersom du ikke ville sluppet kofferten din i gulvet fra 1 meter, så bør du heller ikke sjekke den inn. Så enkelt er det. Fotoutstyr i innsjekket bagasje bør være i hard koffert og ha rikelig med polstring rundt seg. Jeg ville uansett hatt det mest følsomme og mest kostbare med i håndbagasjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå