Constantius Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hei. Vi er en liten gjen som skal lege en annlegs tralle til festivaler. jeg personelig kan meget lite om høytallere, oppset og hva som kan være nødvendig i et slikt aperat. så lurer på om noen kunne gi meg noen tips og triks på hva som kan være lurt å ha med i trallen. setter meget pris på hjelpen og på forhond tusen takk. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Jeg ville sett på boominator som inspirasjon hvis du vil ha noe større, eller bare lage en sånn siden det er så mye dokumentasjon og relativt greie byggeeskrivelser. Du kan jo alltids lage en boominator og plassere på toppen av en isolert trillebår som funker som en kjølekasse Så noen geniale svensker hadde gjort det på et bilde fra Roskildefestivalen. Alltid musikk og plass til minst 5 sixpacker hvor enn man går. Personlig har jeg lyst til å kopiere dette designet: Endret 12. oktober 2012 av multisync Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Skal du med tralle? Heis den på skulderen og bruk den som boombox, street style! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Ser det er flere som har solsellepanel på disse her, det kan vel ikke være nok til å drive et respektabelt anlegg? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Det er visst nok til å drive 4x10" høytallere hver kveld en uke med bare sol (dvs. du må jo ha batterier som er ok også), veldig effektive høytallere og forsterker. Jeg lurte veldig selv da jeg så hvor lite watt det var snakk om, men det har tydeligvis ikke like mye å si som jeg trodde. På større annlegg tror jeg ikke forbruk er noe stort problem, så man bruker ikke så effektive deler fordi man ikke må Endret 12. oktober 2012 av multisync Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hah! Tror nok solcellepanel har lite for seg. Særlig med det været vi har. Bruk bilbatterier i seriekobling, kan nok få seriøst trøkk ut av det om så bare for en kort stund. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 et stk bilbatteri kan jo la et bilanlegg spille ei stund, så med en hau betterier bør det funke greit. Dog blir det tungt så en tralle er nok å foretrekke fremfor skuldra. Skal man ikke flytte så mye på seg er jo et aggregat og en lang skjøteledning muligens aktuelt Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hehe, ja det hadde vært kult! Lenke til kommentar
epifant Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Siden det er snakk om batteridrift blir jo stikkordet høyest mulig effektivitet. Altså klasse D eller Tripath forsterker(e) og høyttalerelementer med høy følsomhet. Å kutte endel av dypbassen hjelper også. Multisync nevnte Boominator, og det er en svært bra og gjennomarbeidet konstruksjon til dette bruket. Ingen grunn til å finne opp kruttet gang på gang på gang. Solcellene skal ikke holde liv i anlegget, kun forlenge spilletiden ved å tilføre litt ekstra strøm underveis. Litt som bensinmotoren i en Opel Ampera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå