Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er en liten gjen som skal lege en annlegs tralle til festivaler.

jeg personelig kan meget lite om høytallere, oppset og hva som kan være nødvendig i et slikt aperat.

så lurer på om noen kunne gi meg noen tips og triks på hva som kan være lurt å ha med i trallen.

setter meget pris på hjelpen og på forhond tusen takk.

post-217930-0-61703800-1350072144_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett på boominator som inspirasjon hvis du vil ha noe større, eller bare lage en sånn siden det er så mye dokumentasjon og relativt greie byggeeskrivelser.

Du kan jo alltids lage en boominator og plassere på toppen av en isolert trillebår som funker som en kjølekasse :p Så noen geniale svensker hadde gjort det på et bilde fra Roskildefestivalen. Alltid musikk og plass til minst 5 sixpacker hvor enn man går.

Personlig har jeg lyst til å kopiere dette designet:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Det er visst nok til å drive 4x10" høytallere hver kveld en uke med bare sol (dvs. du må jo ha batterier som er ok også), veldig effektive høytallere og forsterker. Jeg lurte veldig selv da jeg så hvor lite watt det var snakk om, men det har tydeligvis ikke like mye å si som jeg trodde.

På større annlegg tror jeg ikke forbruk er noe stort problem, så man bruker ikke så effektive deler fordi man ikke må ;)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

et stk bilbatteri kan jo la et bilanlegg spille ei stund, så med en hau betterier bør det funke greit.

Dog blir det tungt så en tralle er nok å foretrekke fremfor skuldra.

Skal man ikke flytte så mye på seg er jo et aggregat og en lang skjøteledning muligens aktuelt

Lenke til kommentar

Siden det er snakk om batteridrift blir jo stikkordet høyest mulig effektivitet. Altså klasse D eller Tripath forsterker(e) og høyttalerelementer med høy følsomhet. Å kutte endel av dypbassen hjelper også.

Multisync nevnte Boominator, og det er en svært bra og gjennomarbeidet konstruksjon til dette bruket. Ingen grunn til å finne opp kruttet gang på gang på gang.

Solcellene skal ikke holde liv i anlegget, kun forlenge spilletiden ved å tilføre litt ekstra strøm underveis. Litt som bensinmotoren i en Opel Ampera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...