Gå til innhold

Problemer ps3+WiFi

Anbefalte innlegg

Hei,

har problemer med den trådløse tilkoblingen til PS3èn min.

Har Canal digital og 70 mbit linje.

Har modem fra canal digital, litt usikker på merket men tror det er Jensen.

Som trådløs router har jeg Asus RT-N66U.

Oppe i 3 etasje (der routeren og alt står) når jeg er tilkoblet det trådløse nettet og kjører test av linja får jeg 30/3 ca.

Dette er jo ikke hva Canal digital lover men det får da være..

Problemet er tilkoblingen til PS3èn som står nede i 2 etasje.

Når jeg da kjører test av forbindelsen ligger den på 6/2 ca, og dette er jo ALT for dårlig?!?!

Mye lag i onlinedelen og ofte faller jeg ut når jeg spiller spill som f.eks Fifa 13.

Er det noen som vet hvordan man åpner porter på denne routeren?

Er jeg isåfall nødt til å åpne porter på modemet i tillegg?

Har lett meg ihjel rundt omkring på nettet men skjønner ikke så mye av det jeg finner, det kan ha noe med at jeg ikke kan så mye med slikt fra før av :(

Setter pris på all hjelp jeg kan få!!

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsning

men fra spøk til revolver, problemet ditt er nok rett og slett att du kjører på trådløst og signalet svekkes og /eller får støy fra andre trådløse sendere so mer i nærheten. ikke vet jeg hvordan routern er satt opp, men en tommelregel jeg bruker på trådløst nett er at man kan dele hastigheten på routeren i to så igjen dele den hastigheten på antall tilkoblede enheter.

den andre tommelregeln er: skal enheten være stasjonær bør valget alltid falle på kabel så langt det er mulig å ordne greit.

anbefaler at du tester farten på nettet ditt med kablet maskin og kun den maskinen tilkoblet nettet ditt, først direkte i modem så via router. så eventuelt flere plasser i huset.

Lenke til kommentar

trådløs hastighet er ikke noe vi vanlige dødlige i hjemmet deler. det er noe som blir delt "likt" på alle enheter som er tilkoblet, skriver "likt" fordi man kan få en enhet som laster ned noe i høy hastighet (eller opp) som vil spise mesteparten av nettlinjen din.

hvis plasseringen av PS3en er permanent og ment å være slik en stund fremover så vil jeg anbefale noe alla dette: NETGEAR Powerline AV500 Nano Starter Kit har eldre versjon men funker som fjell hos meg.

Lenke til kommentar

er vel to måter å gjøre dette på sånn i teorien iallefall.

1. QoS på service, men jeg vet ikke hvordan de blir i forhold t til PS3 og spilling, da da jeg ikke vet om det er litt random med portbruk og det vel er dynamisk IP (er lenge siden jeg var "hot" i gamet"

2. sett opp to nettverk, tror routeren din støtter dette, der setter du opp det ene skjult med eget navn og kode, s kobler du kun PS3 en din til det. det bør sikre deg en rimelig grei tilgang så langt signalet tillater det, jeg har gjort det på en plass i huset der jeg streamer til et mediasenter som jeg ikke vil strekke kabel til og ikke gidder å kjøpe homeplugg/powerline da jeg regner med å snart flytte og det blir unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...