Gå til innhold

Nettet strupes når torrent står på

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har seg slik at hver gang jeg starter torrent så går det kanskje 5-10 min før nettet strupes ned til 350kb/s og holder seg der helt til jeg restarter modem. Starter jeg så torrent igjen skjer samme greia på nytt. Det er ikke noe med selve modemet da jeg byttet nettopp det ut med et splitter nytt linksys modem. Så jeg misstenker kanskje at det er noe fra leverandøren's side.

Leverandøren er movistar, og jeg er bosatt i Spania. Normalt har jeg 600kb/s ned.

Angående torrent har jeg prøvd å sette globale tilkoblinger til 30 og maks tilatte koblinger pr torrent til 10 uten at det utgjør noen forskjell.

Håper noen har et svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si at det er et modem med innebygd router. http://home.cisco.co...ateways/WAG120N

Det var akkurat samme problem med den gamle modemrouteren også som var fra selve movistar.

Har prøvd forskjellige innstillinger på opplastningen. Men greia er at hastigheten fortsatt er strupet selv om jeg skrur utorrent av. Jeg må fysisk restarte modemet for at den skal bli til det opprinnelige.

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar

Det der burde jo fungere bra. For å være helt sikker på at det ikke er noe fra PC, så kan du kanskje restarte PC og velge sikkermodus med nettverk. Trykk F8 før Windows starter og velg sikkermodus.

Kjør så torrentprogrammet og se om det samme skjer.

Pass på at du har full kontroll på hvilken båndbredde du har disponibel. Bruk f.eks http://speedtest.net til å finne up- og download. Når du legger inn begrensning i torrent, så husk at du må dele på 8 (bits vs Bytes).

Måler du f.eks 800kbs upload, så tilsvarer det 100kBs i torrentprogrammet og du bør da sette grensen ved f.eks 50kBs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...