Lakrisbåt Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Kjørte hjem fra jobb i dag og merket noe uvanlig med bilen. Skulle gi gass ut av en rundkjøring så låser gasstrykket seg. Jeg fikk gira til en passelig fart og fikk manøvrert meg ut av veien og til siden. Skrudde av bilen og startet igjen og da ruser den bare. Pedalen er helt løs. Fik Naf til å hente bilen og levere den til Mekonomen. Det jeg lurer på er om det kan være wiren og eventuelt hvor komplisert og dyrt er det å fikse noe slik? Regner med jeg ikke får dekket noe slikt på forsikring utenom veihjelpen vell? Bilen er forøvrig en Ford Focus 99 mod. Har lyst til å vite noe før mandag Ganske skummel opplevelse i grunn. Hadde det ikke vært for at det er høstferie så hadde jeg garantert kjørt i bilen foran. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Det høres ut som om gassvaieren har hengt seg opp. Dette kan skje når vaieren fliser seg og dermed setter seg fast i plastbeslaget på vaieren. Det er enten det eller gass-spjeldet som er tregt, men det er svært usannsynlig. Du kan komme til vaieren på gass-spjeldhuset og prøve å dra den tilbake i tomgang-posisjon. Nå vet ikke jeg hvilken motor du har, men vaieren går inn på gassspjeldhuset og drar gass-spjeldet opp og igjen. Legg inn hvilken motor du har eller ta et bilde, så kan jeg vise hvor du skal sjekke. Endret 12. oktober 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Det er en 1.6 bensin. Bilen står parkert utenfor den lokale Mekonomen så jeg får ikke sjekket nå. Virker som det er en enkel sak? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Det er en enkel sak å bytte gassvaier, ja. Den demonteres fra gasspedalen (det kan være litt trangt å komme til) og fra gass-spjeldet. Deretter monteres den nye vaieren i motsatt rekkefølge. Det er ganske "plug & play". Endret 12. oktober 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå