Gå til innhold

Oppgraderingspakke

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har nå noen deler i min PC fra 2010 som jeg føler begynner å slite.

XFX Radeon HD 5870

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

HK: (Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3)

Har sett på et nytt oppsett med intel som den beste løsningen og det virker som om denne pakken til komplett har alt jeg burde trenge.

Er det en bra oppgradering i forhold til de delene som sitter i PC'n til dags dato eller finnes det andre, bedre alternativ?

Evt. om det kommer noe "revolusjonerende" nytt så om jeg skal vente? :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3570k prosessoren er noe av det bedre man får til spilling for tiden mtp ytelse/pris.

Og 670 er et kjempekort :) "Storebror" 680 yter ikke mye mer, men koster en tusenlapp ekstra.

Den pakken der vil nok hjelpe enormt på nyere spill etc.

16GB minne er også MER en nok til spill hvertfall, da det egentlig holder med 8 :p men da er du sikret!

/Ole

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Høye RAM-kjøleribber

Ikke 3.partskjøler på GPU

Spiller jo ingen rolle. Ikke alltid det lønner seg med 3 partskjøler på gpu heller. Tar en prisen tatt i betraktning er dette mye for pengene så lenge en ikke har f.eks noctua nh d14 :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Akkurat nå føler jeg at det ikke er riktig tidspunkt å oppgradere på , prisene på både cpu og gpu hos Amd / Intel /Nvidia vil sannsynligvis endre seg i løpet av slutten av måneden og det vil komme en del nyheter.

Jeg antar at :

Innen Jul 2012 :

*Lansering av Neste generasjon Amd Radeon 8xxx

*Lansering av neste generasjon Amd FX ( 8350 og andre ).

*Nedjustering av priser på de populære skjermkortene hos Amd / Nvidia.

Uansett så ser oppgraderingspakken grei ut , personlig hadde jeg byttet ut 670 kortet med et 7950GHz eller 7970Ghz , men 670 kortet er ikke en dårlig løsning (men personlig får jeg mer utbytte at 79xx serien).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...