Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

W8, all RAM brukes!

Anbefalte innlegg

Via jobben har jeg tilgang til W8 RTM 64bit, hvilket skulle fungere fint ettersom jeg ikke har hatt noe problem med cunsumer review osv.

Men som dere ser av bildet så spises alle 8GB med ram opp:

post-26777-0-89160800-1350042452_thumb.png

Det er imidlertid ingen prosesser som påtar seg skylda for å krafse alt til seg. Under normale tilstander terkker systemet ca 4GB hvis jeg spiller BF3 med Opera åpent (ørten faner). Med resultat at BF3 stopper opp og i beste fall klarer jeg å lukke det før hele maskinen henger og må restartes.

Fenomenet opptrer tidvis også uten at jeg har åpnet BF3, så jeg tror ikke det er der problemet ligger.

La også merke til at 'ressursovervåkingen' melder om masse 'harde feil'. Ikke sikker på hva det er, men jeg antok at kanskje minnebrikkene hadde feilet. Kjørte deretter en "Windows Minnediagnose" med full sjekk og to sykluser (tok hele natta). Den fant ikke noe feil.

Da står jeg her uten noe mere å teste. Hva kan være årsaken til at systemet spiser opp all RAM uten at man kan se det i prosessoversikten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har vi i alle fall fått etablert hva hard faults skyldes. Men de kommer som et resultat av hovedproblemet, hvilket ingen har hatt noe godt svar på så langt.

Er det noe tester jeg kan kjøre eller noe jeg kan sjekke opp som gjør det mulig å finne ut hvor skoen trykker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...