daniel.endal Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hei! har hatt mobilen min(en HTC Gratia) ganske lenge (1 år og 7-8 måneder), og har egentlig aldri trengt 3G, men nå i d siste har eg trengt internett mer og mer.. (dvs. facebook, kik, og andre sosiale medier for å holde kontakt med venner og folk når WiFi ikkje er tiljengelig.) Når jeg prøver å koble til 3G får eg bare beskjeden: "feilaktig APN innstillinger", har Telenor abonnement, og har vært inne på deres nettsider og sett, men ikke mye hjelp å få der gitt.. ikkje er det mulig å sende dem en mail heller, ettersom eg ikkje vil bruke driit masse penger på å ringe dem... -.- håpet på at noen her kunne hjelpet meg <3 om mer utfyllende info på mobilen er nødvendig vil eg gjøre mitt beste for å svare utfyllende takk for eventuell(e) hjelp og svar! Lenke til kommentar
Zyrech Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Hei! har hatt mobilen min(en HTC Gratia) ganske lenge (1 år og 7-8 måneder), og har egentlig aldri trengt 3G, men nå i d siste har eg trengt internett mer og mer.. (dvs. facebook, kik, og andre sosiale medier for å holde kontakt med venner og folk når WiFi ikkje er tiljengelig.) Når jeg prøver å koble til 3G får eg bare beskjeden: "feilaktig APN innstillinger", har Telenor abonnement, og har vært inne på deres nettsider og sett, men ikke mye hjelp å få der gitt.. ikkje er det mulig å sende dem en mail heller, ettersom eg ikkje vil bruke driit masse penger på å ringe dem... -.- håpet på at noen her kunne hjelpet meg <3 om mer utfyllende info på mobilen er nødvendig vil eg gjøre mitt beste for å svare utfyllende takk for eventuell(e) hjelp og svar! Hei. Hvis du bruker instillingene under her så skal det gå(kopierer bare fra min tlf): Navn: Telenor Apn: telenor Proxy: Port: Brukernavn Passord: Server: MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 10.10.10.11 MMS port: 8080 mcc: 242 MNC: 01 Godkjenningstype: PAP APN-Type: default,mms,supl APN-protokoll: IPv4 Disse er instillingene jeg bruker på S3-en min... de skal fungere (btw, de som er tomme skal det ikke stå noe på) -Alex Endret 13. oktober 2012 av Zyrech Lenke til kommentar
daniel.endal Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei! har hatt mobilen min(en HTC Gratia) ganske lenge (1 år og 7-8 måneder), og har egentlig aldri trengt 3G, men nå i d siste har eg trengt internett mer og mer.. (dvs. facebook, kik, og andre sosiale medier for å holde kontakt med venner og folk når WiFi ikkje er tiljengelig.) Når jeg prøver å koble til 3G får eg bare beskjeden: "feilaktig APN innstillinger", har Telenor abonnement, og har vært inne på deres nettsider og sett, men ikke mye hjelp å få der gitt.. ikkje er det mulig å sende dem en mail heller, ettersom eg ikkje vil bruke driit masse penger på å ringe dem... -.- håpet på at noen her kunne hjelpet meg <3 om mer utfyllende info på mobilen er nødvendig vil eg gjøre mitt beste for å svare utfyllende takk for eventuell(e) hjelp og svar! Hei. Hvis du bruker instillingene under her så skal det gå(kopierer bare fra min tlf): Navn: Telenor Apn: telenor Proxy: Port: Brukernavn Passord: Server: MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 10.10.10.11 MMS port: 8080 mcc: 242 MNC: 01 Godkjenningstype: PAP APN-Type: default,mms,supl APN-protokoll: IPv4 Disse er instillingene jeg bruker på S3-en min... de skal fungere (btw, de som er tomme skal det ikke stå noe på) -Alex Takk, Alex! Men dessverre fungerte dette ikke prøvde å skrive inn alt sammen, men mangler bl.a. APN-protokoll, dvs. muligheten til å fylle dette inn. Men takk skal du ha uansett! Vurderer nå, etter endeløse timer med tukling av APN å heller kjøpe ny mobil.. (en galaxy s3 ) den gamle holder jo egentlig på å falle fra hverandre, må bare få overtalt far, noe som kan bli et LITE problem.. hehe men ja, takk for hjelpen! bare synd det ikke funket :/ -Daniel Lenke til kommentar
Zyrech Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei! har hatt mobilen min(en HTC Gratia) ganske lenge (1 år og 7-8 måneder), og har egentlig aldri trengt 3G, men nå i d siste har eg trengt internett mer og mer.. (dvs. facebook, kik, og andre sosiale medier for å holde kontakt med venner og folk når WiFi ikkje er tiljengelig.) Når jeg prøver å koble til 3G får eg bare beskjeden: "feilaktig APN innstillinger", har Telenor abonnement, og har vært inne på deres nettsider og sett, men ikke mye hjelp å få der gitt.. ikkje er det mulig å sende dem en mail heller, ettersom eg ikkje vil bruke driit masse penger på å ringe dem... -.- håpet på at noen her kunne hjelpet meg <3 om mer utfyllende info på mobilen er nødvendig vil eg gjøre mitt beste for å svare utfyllende takk for eventuell(e) hjelp og svar! Hei. Hvis du bruker instillingene under her så skal det gå(kopierer bare fra min tlf): Navn: Telenor Apn: telenor Proxy: Port: Brukernavn Passord: Server: MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 10.10.10.11 MMS port: 8080 mcc: 242 MNC: 01 Godkjenningstype: PAP APN-Type: default,mms,supl APN-protokoll: IPv4 Disse er instillingene jeg bruker på S3-en min... de skal fungere (btw, de som er tomme skal det ikke stå noe på) -Alex Takk, Alex! Men dessverre fungerte dette ikke prøvde å skrive inn alt sammen, men mangler bl.a. APN-protokoll, dvs. muligheten til å fylle dette inn. Men takk skal du ha uansett! Vurderer nå, etter endeløse timer med tukling av APN å heller kjøpe ny mobil.. (en galaxy s3 ) den gamle holder jo egentlig på å falle fra hverandre, må bare få overtalt far, noe som kan bli et LITE problem.. hehe men ja, takk for hjelpen! bare synd det ikke funket :/ -Daniel Glemte å spør... du har "pakkedata" på? Lenke til kommentar
daniel.endal Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hei! har hatt mobilen min(en HTC Gratia) ganske lenge (1 år og 7-8 måneder), og har egentlig aldri trengt 3G, men nå i d siste har eg trengt internett mer og mer.. (dvs. facebook, kik, og andre sosiale medier for å holde kontakt med venner og folk når WiFi ikkje er tiljengelig.) Når jeg prøver å koble til 3G får eg bare beskjeden: "feilaktig APN innstillinger", har Telenor abonnement, og har vært inne på deres nettsider og sett, men ikke mye hjelp å få der gitt.. ikkje er det mulig å sende dem en mail heller, ettersom eg ikkje vil bruke driit masse penger på å ringe dem... -.- håpet på at noen her kunne hjelpet meg <3 om mer utfyllende info på mobilen er nødvendig vil eg gjøre mitt beste for å svare utfyllende takk for eventuell(e) hjelp og svar! Hei. Hvis du bruker instillingene under her så skal det gå(kopierer bare fra min tlf): Navn: Telenor Apn: telenor Proxy: Port: Brukernavn Passord: Server: MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 10.10.10.11 MMS port: 8080 mcc: 242 MNC: 01 Godkjenningstype: PAP APN-Type: default,mms,supl APN-protokoll: IPv4 Disse er instillingene jeg bruker på S3-en min... de skal fungere (btw, de som er tomme skal det ikke stå noe på) -Alex Takk, Alex! Men dessverre fungerte dette ikke prøvde å skrive inn alt sammen, men mangler bl.a. APN-protokoll, dvs. muligheten til å fylle dette inn. Men takk skal du ha uansett! Vurderer nå, etter endeløse timer med tukling av APN å heller kjøpe ny mobil.. (en galaxy s3 ) den gamle holder jo egentlig på å falle fra hverandre, må bare få overtalt far, noe som kan bli et LITE problem.. hehe men ja, takk for hjelpen! bare synd det ikke funket :/ -Daniel Glemte å spør... du har "pakkedata" på? Er ikke sikker, finner det ikke på mobil innstillingene ihvertfall... :S eller i APN innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå