Gå til innhold

Får ikke tilgang til filer på HD, mistenker ødelagt BS og/eller partisjonstabell

Feh

Anbefalte innlegg

Problemets forløp, kort forklart (Acer laptop):

1. Windows var ufattelig tregt til å boote. Kom til welcome screen (bare grafikk, stod aldri welcome) og hang der i evig tid. Samme med safemode

2. Windows repair sier den ikke finner noe å reparere

3. Bruke siste kjente konfigurasjon fungerer ikke, siden det ikke finnes

4. Acer eRecovery (alt+f10 under boot) sine alternativer for gjenoppretting er grået ut. Mangler CDen som fulgte med maskinen.

5. Prøver å boote Ubuntu Live CD for å hente ut filer, men disken synes ikke i Ubuntu (ikke overhode, og kan ikke monteres fordi den ikke finnes).

6. Maskinen vil ikke lenger boote windows i det hele tatt, men faller tilbake på boot av nettverksenhet.

7. Låner en HD dock, skrur ut disken og monterer den i dockingen. Windows finner disken. Diskbehandling ser partisjonene, men filstrukturen er merket som RAW. Data er utilgjengelig.

8. TestDisk finner disken, men ser ikke partisjonsstrukturen og får read error når jeg prøver å analysere.

Det som er rart, er at win ser partisjonsstrukturen, men ikke TestDisk og her stopper det for min kunnskap.

Noen som har en minste anelse om hvordan denne kan reddes? Eller er det Ibas neste?

Disken det er snakk om er en Seagate 5400.6 500 GB. Jeg har prøvd Seagates eget gjenopprettingsverktøy, men siden den vises som RAW og ikke NTFS får den ikke gjort noe.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...